#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

♦️بیکی با اشاره به وضعیت قرمز پر رنگ بیماری کرونا در شهرستان نهبندان، گفت: از امروز نظارت بر بخش های مختلف همانند رستوران ها، اصناف و ادارات تشدید می شود.

؛ «مجید بیکی» امروز  در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا ویروس در شهرستان نهبندان اظهار کرد: شهرستان نهبندان به لحاظ رنگ بندی جدید کرونا، به قرمز پر رنگ تغییر وضعیت داده و شرایط شهرستان به نحوی است که با توجه به محدودیت ها و تعداد تخت های بیمارستانی باید محدودیت ها بیشتر اعمال شود.

♦️فرماندار نهبندان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان آتشدست نهبندان بستری هستند گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان عدد بالایی است برای مدیریت بیماری نیازمند همکاری مردم و مسئولان هستیم تا شرایط شهرستان به روال قبل برگردد.

♦️بیکی با اشاره به اینکه اعمال برخی محدودیت ها و ممنوعیت ها ممکن است نارضایتی هایی را در پی داشته باشد، افزود: متاسفانه بخشی که ما انتظار داریم برای آنها محدودیت ها اعمال نشود، خود را موظف و مکلف بر رعایت پروتکل ها نمی کنند.

♦️وی گفت: همزمان با قرمز شدن نهبندان، اییستگاه ورودی شهر نهبندان با همراهی پلیس راه راه اندازی و برخی مسیر های ورودی و خروجی کنترل و برخی مسدود و اعمال قانون شد.

♦️فرماندار نهبندان تصریح کرد: ورودی شهر نهبندان بر روی مسافرین استان های همجوار بسته است، همچنین برگزاری جلسات عزاداری، شادی ممنوع و جلسات اداری هم بنا بر ضرورت با تعداد محدود می تواند برگزار شود.

♦️بیکی با تأکید بر رعایت و نظارت جدی ضوابط بهداشتی توسط مسئولان و مردم ادامه داد: همه بخش هایی که مسئولیت مدیریت بیماری کرونا دارند باید به شکل جدی تر فضای نظارتی قوی در شهرستان را راه اندازی کنند، چرا که دستور العمل ها در اختیار مسئولین است و همه موظف به رعایت دستور العمل ها هستند.

♦️وی از تشدید رعایت دستورالعمل های کرونایی در شهرستان نهبندان از امروز (۹ تیر) خبر داد و افزود: تالارها، پارک ها و رستوران ها تعطیل هستند و برگزاری جلسات با عدم رعایت دستور العمل ها به کمک دادستان ممنوع اعلام شده است.

♦️فرماندار نهبندان از فعالیت رستوران ها به صورت بیرون بر در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: نیروهای ادارات شهرستان با ۳۰ درصد ظرفیت و با تشخیص مدیر مجموعه به مردم خدمات ارائه خواهند داد.

♦️بیکی در ادامه خواستار اطلاع رسانی گسترده و دقیق به صورت بصری و صوتی توسط شهرداری ها و دهیاری ها شد و گفت: طرح شهید سلیمانی برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا با جدیت تمام در شهرستان نهبندان و سربیشه انجام می شود.

♦️وی گفت: معیشت اصناف برای ما مهم است چرا که اقتصاد این قشر از محل بیماری کرونا دچار آسیب شده اند لذا بازدیدها بر اصناف باید تشدید شود و اصنافی که پروتکل ها را رعایت نکنند، پلمپ خواهند شد.

♦️فرماندار نهبندان بر حضور برخی از شهروندان در پارک ها و بوستان ها تا پاسی از شب و بدون رعایت پروتکل ها اشاره کرد و گفت: منع تردد شبانه در نهبندان در حال اجرا است و این سهل انگاری ها و پروتکل شکنی ها می تواند برخی از خانواده ها را گرفتار کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی علیرغم همسایگی با سیستان و بلوچستان و مرز مشترک با کشور افغانستان، تاکنون توانسته با تلاش همه دست اندرکاران، از بیماری های جدید حفظ شود، گفت: ویروس دلتا طی ۵ تا ۱۰ ثانیه از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود، در حالی که این مدت زمان در ویروس هندی ۱۵ دقیقه است لذا مردم باید ضوابط بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.