استاندار خراسان جنوبی گفت: مهمترین دلیل محرومیت و پیشرفت نکردن استان، نبود استفاده درست از منابع و ظرفیت‌های موجود است.

ب حمید ملانوری روز یکشنبه در دیدار رییس و معاون پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی افزود: استفاده نکردن از منابع در مسیرهای درست، سبب شده مردم با وجود ثروتی که در اختیار دارند از درآمد کافی‌، رفاه، نشاط، فضای شهری مطلوب و سایر مزایا بی‌بهره بمانند.

وی تاکید کرد: کاری که ما باید انجام بدهیم این است که این اشکالات را برطرف کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که طی دو سه ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌هایی در همین راستا صورت گرفته است گفت: یکی از مهمترین کارها، راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران است.

وی گفت: هدف از راه‌اندازی این ستاد، برنامه‌ریزی تخصصی و عالمانه برای پیش بردن استان به سمت توسعه و پیشرفت است.

ملانوری متذکر شد: خراسان جنوبی به لحاظ هوش و استعداد مردمانش از استان‌های صاحب نام است و وضعیت فعالیت پارک علم و فناوری نیز این موضوع را ثابت می‌کند.

وی گفت: بزرگترین ایراد کار این است که هر کدام از این افراد و توانمندی‌ها به تنهایی و برای خودش کار می‌کند چرا که در مسیر توسعه قرار نگرفته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مجموعه استان به ویژه در پارک علم و فناوری، شرکت‌های متعددی داریم که در حال تولید دانش هستند اما جرأت ندارند این ایده خود را صنعتی کنند.

وی نبود حمایت‌های کافی، پشتوانه نداشتن و استقبال نکردن مردم را از عوامل مؤثر در بی‌انگیزگی افراد به عملی کردن ایده و فکرشان دانست و تاکید کرد: ما وظیفه داریم حلقه اتصال دانشگاه‌ها و مراکز علمی با حوزه‌های عملی و اجرایی باشیم.

ملانوری افزود: این اقدام ما در اتصال دو حوزه علمی و عملی می‌تواند نجات دهنده استان باشد.