معاون سیاسی وزیر کشور از انتخابات ۱۴۰۰ به عنوان مهمترین برنامه پیش روی دولت در ماه‌های پیش رو یاد کرد و گفت: وزارت کشور در حال آماده کردن تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سال آینده است.

«جمال عرف» روز شنبه در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان خراسان جنوبی که به صورت تصویری و با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل انتخابات وزارت کشور، معاونان استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی برگزار شد، افزود: سال ۱۴۰۰ چهار انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ستاد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با دستور وزیر کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اسفند ماه امسال آغاز به کار می‌کند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مراحل ثبت‌نام از نامزدها و فرایند تعیین صلاحیت‌ها و سایر مسایل انتخاباتی در سال آینده انجام خواهد شد.

وی به تشریح شرایط موجود پرداخت و از فرمانداران و بخشداران خواست؛ شرایط را برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همراه با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی هم که امروز با حضور معاون وزیر کشور در بیرجند معرفی شد، در این نشست از فرمانداران شهرستان‌های ۱۱ گانه استان خواست در راستای استفاده از همه ظرفیت‌های استان، اهتمام ویژه داشته باشند.

حمید ملانوری خاطرنشان کرد: استان در شرایط فعلی به کارگاه عمرانی تبدیل شده و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.

وی ضمن تشکر از فرمانداران و بخشداران خراسان جنوبی به جهت تلاش‌هایی که در راستای توسعه استان داشته‌اند، تصریح کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که محورهای توسعه استان را در همه حوزه‌ها به خوبی پیش ببریم تا اتفاقات خوبی را در آینده شاهد باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بر تقویت قابلیت‌های استان تاکید کرد و گفت: باید به گونه‌ای از ظرفیت‌های استان بهره‌برداری کنیم که انتفاع عمومی را در پی داشته باشد.

وی از فرمانداران و بخشداران خواست، فرصت مدیریتی خود را قدر بدانند و از آن در زمینه رفع مشکلات بهره ببرند.

فرمانداران نیز در این جلسه به تشریح موقعیت جغرافیایی، امکانات و توانمندی‌های شهرستان‌های ۱۱ گانه استان پرداختند و از مسایل و مشکلات نیز گفتند.

معاون سیاسی وزیر کشور صبح امروز (شنبه) وارد بیرجند شد و در آغاز سفر خود به استان خراسان جنوبی به همراه جمعی از مسوولان استان با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد.

آیین تکریم «محمد صادق معتمدیان» استاندار پیشین و معارفه «حمید ملانوری» استاندار جدید خراسان جنوبی امروز با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این آیین از «محمد صادق معتمدیان» برای ۲۲ ماه خدمت در خراسان جنوبی تقدیر شد و «حمید ملانوری» که از چند روز پیش کارش را در این استان شروع کرده به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی، حکمش را از معاون سیاسی وزیر کشور دریافت کرد.

ملانوری در جلسه روز یکشنبه (۱۱ آبان ماه) هیات دولت به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد.

معتمدیان هم که از آذر ماه ۹۷ در استان خراسان جنوبی مسئولیت داشت، روز یکشنبه (۲۷ مهر ماه) در جلسه هیات وزیران به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.