#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

۲۵ نفر از نیروهای اورژانس استان از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون تست کرونایشان مثبت بوده است

معاون مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: این ۲۵نفر تست کرونایشان مثبت شده، ولی نیرو‌هایی در اورژانس هستند که ممکن است علائمی داشته باشند، ولی چون آزمایش انجام نداده اند جزو این افراد قرار نگرفتند بنابراین آمار مبتلایان در بین نیرو‌های اورژانس بیشتر است.

عباسی با بیان اینکه بیشترین مبتلایان به کرونا در شهر‌های خوسف و بیرجند بودند افزود: از این ۲۵نفر مبتلای قطعی همه بهبود یافته اند و تنها ۲نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی گفت:نیرو‌های اورژانس در خط مقدم جبهه سلامت قرار دارند و چون جزو اولین افرادی هستند که برسر بالین بیماران مبتلا به کرونا که هنوز ابتلایشان مشخص نیست حاضر می‌شوند با توجه به حساسیت کار و انجام اقدامات اولیه برای بیماران، این نیرو‌ها بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند و احتمال ابتلایشان نیز بیشتر است.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان تجهیزات حفاظت فردی برای کادر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان را کافی دانست و گفت: خوشبختانه با کمک مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و گاهی کمک خیران تجهیزات لازم برای اورژانس خریداری و در اختیار نیرو‌ها قرار گرفته است.