#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امام جمعه بیرجند و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: پیشوایی و رهبری جامعه به سمت خدا و دین و یا دوزخ و مسائل نفسانی است و از آنجایی که دین نفی کننده ستمگری است رهبری آن نیز به ستمگران نمی‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند که در مصلای المهدی (عج) برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه در دنیا حزب و گروه فراوان بوده اما خداوند راه را روشن و حق را از باطل جدا کرده و برای کسی که بخواهد بداند راه روشن است.

وی ادامه داد: اولین شرط دیانت این است که ستمگران را نفی کند، دین قبول نمی‌کند که انسانی دنبال ادعاهایی بوده و به حق و باطل کاری نداشته باشد؛ لذا دیده شده برخی‌ها به اسم مسلمانی مجری و گاو شیرده طاغوت هستند که این موضوع علیه مسلمانی است.

خطیب جمعه بیرجند افزود: به اسم دین چنین می‌شود که مسلمانان را بکشند، شهرها را ویران کنند ، زیرساخت کشورها را از بین ببرند ، مردم را آوار یا در دریا غرق کنند و در آخر هم اعلام کنند پناهجوها ناپدید شدند .

وی با بیان اینکه در طول تاریخ و بیشتر در زمان معاصر معرفت دین تحت تاثیر قرار گرفته است، ادامه داد: آن چه در دین اهمیت دارد این است که به صورت انحصار انسان فقط و فقط  برای بندگی خدا خلق شده است.

وی اظهار داشت: بالاترین سرمایه انسان، دین است و مابقی امور دنیایی مقدمه بوده لذا از آنجایی که قیامت یوم الدین معرفی شده،  نتیجه اهمیت دارد، پس باید دانست که روزی همه از امور دنیوی جدا خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه انسان‌های ستمگر در دین جایگاهی ندارند حتی اگر با قدرتشان دنیا را هم بگیرند، عنوان کرد: دین قاعده ای با چهار اصل دارد که اگر رعایت شود صحیح خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصل اول این است که دین و پیامبر (ص) باید از ناحیه خدا باشد، اظهار داشت: مدعی نبوت هم باید صاحب معجزه باشد و آنکه رهبری دین را مدعی است باید از هر آنچه نیاز انسان در جهت وصول هدف دین است مطلع بوده و علم او فراگیر باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اصل چهارم دین نیز این است که پیامبر (ص) باید دارای مقام عصمت باشد و در هیچ جا به عمد یا سهو خلاف دین عمل نکرده باشد.

وی اظهار داشت: این چهار اصل محک و حقیقت دین بوده لذا سرمایه بزرگ مردم دین است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید مجدد بر اینکه هرگز انسان‌های ظالم و خلافکار در دین جایگاه رسمی ندارند و پیشوایی پیامبران به ستمگر نمی رسد، افزود: مسئله رسالت و امامت بزرگترین سرمایه هر انسان عاقل و هوشیار است و دعای شریف ندبه هم که برگرفته از محکمات قرآن است بر آن اشاره دارد.

وی گفت:اگر معرفت در دین نباشد به اسم دین، دنیا پر از ظلم و جور می‌شود و امید است که با ظهور حضرت مهدی(عج) قسط و عدل برقرار شود.