جواد قناعت در نشست هم اندیشی با نخبگان، کارآفرینان، تشکل‌ها و اعضای هیئت اندیشه ورز شاهد و ایثارگر استان که با معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد و اظهار داشت: جامعه ایثارگران همچنان در مدار انقلاب و نظام هستند و در شرایط کنونی هم ایثارگری می‌کنند و باید فاصله ایثارگری و خدمتی که ما به آنان می‌دهیم کم شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر از این افراد حمایت نشوند قطعاً پای نظام و انقلاب خواهند بود اما نیاز است بیش از گذشته از جامعه ایثارگری حمایت شود.

وی متذکر شد: در اغتشاشات اخیر برخی خواص از مدار انقلاب خارج شدند اما جامعه ایثارگری همچنان در مدار انقلاب ولایت مانده‌اند و ایثارگری‌های که در گذشته این قشر از جامعه انجام دادند و ایثارگری که الان دارند انجام می‌دهند با ارائه خدمات همخوانی ندارد و فاصله زیاد دارد.

قناعت به اقدامات بی‌نظیر دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: دولت سیزدهم میراث دار دولت گذشته است و یکسری محدودیت‌های اعتباری دارد اما نیاز است که جامعه ایثاگری توجه ویژه داشته باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: درخواست ما این است که منابع تسهیلاتی اختصاصی برای کارآفرینان شاهد و ایثارگر در نظر گرفته شود که اگر به هر دلیلی نتوانستند از سرفصل‌های بودجه‌ای استفاده کنند از این منابع بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هشت فعالیت هشت تشکل جامعه ایثارگری استان و ۱۲ کارآفرین، گفت: در سفرهای قبلی قول‌ها و مصوباتی برای جامعه ایثاگری داشتیم اما روند تخصیص اعتبارات بسیار پاین بود لذا درخواست ما این است که تخصیص اعتبارات خانواده شاهد و ایثارگر استان‌های کم‌برخوردار ویژه‌تر دیده شود.

قناعت خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری استان خراسان جنوبی در همه صحنه‌های پشتبان و میدان ‌دار انقلاب بوده‌اند و ما همیشه قدردان آنان هستیم.

شایان ذکر است: جمعی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر در این نشست به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود پرداختند و با ارائه راهکارهایی برای حل برخی مشکلات خواستار توجه ویژه به موضوعات مطروحه شدند.

تفاهم‌نامه همکاری در راستای ایجاد مرکز نوآوری شاهد فی ما بین بنیاد شهید و امور ایثارگران، پارک علم و فناوری و مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر به امضا رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، ایجاد زمینه مناسب بروز خلاقیت و بستر رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش در حوزه‌های فعالیت و مأموریت مرکز دانش‌پژوهان، بنیاد و پارک، شناسایی، ارزیابی، پذیرش، توسعه و حمایت از ایده‌‌ها، محصولات نوآورانه و فناورانه پژوهشگران، دانشجویان، فناوران، مخترعین و صاحبان کسب و کارهای نوآور در حوزه‌های فعالیت و مأموریت مرکز دانش‌پژوهان، بنیاد و پارک و… است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور