#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران ۱۳ شهریور به عنوان مبدا تشکیل گروه‌های جهادی در کشور معرفی می‌شود که افتخار بزرگی برای خراسان جنوبی و شهرستان فردوس است.

جواد قناعت روز  در جمع نمازگزاران شهر فردوس افزود: بسیج سازندگی کشور که سال‌هاست اردوهای جهادی را در سطح کشور برگزار می‌کند، با هماهنگی استان، کار بزرگی را شروع کرده است و با این هماهنگی و برگزاری اجلاسیه، مبدأ اردوهای جهادی به تاریخ اصلی خود و زمان حضور مقام معظم رهبری در فردوس بر می‌گردد.

وی گفت: ۵۴ سال پیش در شهریور ۱۳۴۷ زلزله سنگین و شدیدی در فردوس به وقوع پیوست و مقام معظم رهبری به محض اطلاع از این موضوع برخی از طلاب شهر مشهد و شهرهای اطراف را بسیج کرده و در قالب یک گروه جهادی وارد منطقه شدند که حضور جهادی ایشان در این منطقه تسکینی بر دردها و مصائب مردم بود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سیزدهم شهریور ۱۳۴۷ و بعد از زلزله‌ سنگین فردوس، یک کار جهادی را شروع کردند و با حضور طلاب و مردم چندین هفته در این منطقه به ارائه خدمت پرداختند.

وی گفت: حضور این گروه جهادی علاوه بر اینکه تسکینی بر آلام، مصیبت‌ها و دردهای مردم زلزله‌زده بود در کنار آن اقدامات عمرانی و زیرساختی را به همراه داشت و این اقدام رهبر معظم انقلاب، نخستین شروع فعالیت اردوهای جهادی در آن زمان بود.

قناعت اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی به عنوان متولی کارهای جهادی در کشور با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس به دنبال این است که مبدأ و تاریخ اصلی حرکت و آغاز به‌کار گروه‌های جهادی در کشور را زمان حضور مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس و خراسان جنوبی تعیین کند.

وی با بیان اینکه محوریت اجلاسیه کارهای جهادی مقام معظم رهبری است افزود: این اجلاسیه می‌تواند سیره و الگوی کارهای جهادی باشد که سایر نقاط کشور هم از آن الگو بگیرند و حرکت‌های جهادی، علمی و انقلابی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ممکن است برخی از سیاسیون در سطح ملی حرکت‌های جهادی را زیر سؤال ببرند و به عنوان مثال بگویند که این حرکت‌ها پشتوانه علمی ندارد، این افراد برای اینکه تنبلی‌ها و کارهای نکرده خود را توجیه کنند، چنین می‌گویند.

وی گفت: این در حالی است که برای هر کار و اقدام جهادی از قبل برنامه‌ریزی می‌شود و طی جلساتی به‌صورت علمی و تخصصی تصمیم‌گیری خواهد شد.

قناعت افزود: همچنین جوانان اهل علم، فضل و دارای سطوح دانشگاهی در اردوهای جهادی حضور دارند لذا اگر برخی سیاسیون کاری نمی‌کنند، دلیلی نمی‌شود افرادی که کار می‌کنند را زیر سوال ببرند.

وی گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران شاهد حضور گروه‌های جهادی مختلف در سطح استان و شهرستان خواهیم بود و این اجلاسیه ارزشمند با حضور میهمانان و سخنران ویژه به میزبانی مردم فهیم، انقلابی و متدین فردوس و خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده و شایسته درباره اجلاسیه ملی جهادگران تاکید کرد: همه باید با همکاری و تعامل به نحو احسن این اجلاسیه را برگزار کنیم و میزبان بزرگان از مرکز کشور باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که در کنار برگزاری اجلاسیه بتوانیم با حضور مسئولان و جهادگران، طرح‌ها و برنامه‌های زیرساختی خوبی را برای شهرستان فردوس رقم بزنیم و از جمله ۱۵ طرح مهم در شهرستان فردوس کلنگ‌زنی یا افتتاح خواهد شد.

قناعت در بخش دیگر سخنانش با موضوع حمله به سلمان رشدی، گفت: برخی افراد که ادای روشنفکری را در می‌آورند، می‌گویند خشونت چرا و به کشورها غربی استناد می‌کنند اما بدانیم همین دنیای غرب و یهودیان و اروپاییان به اصطلاح متمدن و فرهنگ‌ساز اجازه مطالعه، تحقیق و پژوهش درخصوص واقعه هولوکاست را به کسی نمی‌دهند.

وی بیان کرد: خیلی از اساتید دانشگاه‌های غرب و به‌ویژه فرانسه اجازه تحقیق و بررسی درباره واقعه هولوکاست را ندارند و غربی‌ها گاهی با برخوردهای خشن جلوی این کار را می‌گیرند اما در همین کشورها تحت لوای آزادی بیان به آخرین پیامبر گرامی و عزیز ما توهین و اهانت می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این آزادی بیان نیست بلکه خط ترسیم شده سازمان‌ها و سرویس‌های امنیتی کشورهای غربی است که ملت‌ها را به جان همدیگر می‌اندازند و کشتارها راه می‌اندازند.

وی اظهار داشت: فلسفه حکم اعدام سلمان رشدی جدای از اینکه مبنای دینی دارد و قابل دفاع است در کنار آن توجیه سیاسی و امنیتی هم دارد چرا که با این اهانت‌ها جنگ‌های مذهبی و دینی صورت می‌گیرد، پس کسی که این کار را شروع کرده، باید کشته شود و این موضوع منطقی و علمی است.

نشست بررسی آخرین اقدامات در زمینه برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران نیز امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، ائمه جمعه و فرماندار شهرستان فردوس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری فردوس برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی سپس در نماز جمعه فردوس حضور یافت و از میز خدمت مدیران در مصلای نماز جمعه این شهرستان هم بازدید کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور