شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای ارزیابی قرآن‌آموزان در دوره‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بیش از ۶ هزار و ٧٠٠نفر شرکت‌کننده همزمان با سراسر کشور ١٠ اسفند ٩۶ در خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ احمد محبی،با اشاره به هدف برگزاری این آزمون، بیان داشت: سنجش و ارزیابی میزان موفقیت قرآن آموزان و موسسات قرآن در فراگیری محتوا و اجرای این دوره از مسابقات از اهداف برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.

محبی ادامه داد: این دوره از آزمون در ١۵ رشته مفاهیم مقدماتی، مفاهیم تکمیلی، تدبر در قرآن؛ مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ جزء ٣٠، حفظ جزء اول، حفظ جزء ٣ جزء، حفظ ١٠ جزء حفظ ١۵ جزء حفظ ٢٠ جزء، حفظ کل و حفظ سوره یاسین برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در این راستا، نوبت اول حفظ قرآن ساعت ٨:٣٠ تا ٩:۴۵ و همچنین، نوبت دوم مفاهیم قرآن/معارف اهل بیت (ع) ساعت ١٠:۴۵ تا ١١:۴۵ برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان گفت: استان خراسان جنوبی با بیش از ۶ هزار و ٧٠٠ نفر ثبت نام کننده نسبت به جمعیت، در کل کشور پیشگام است.

احمد محبی تصریح کرد:‌۸۰ درصد از شرکت کنندگان دراین آزمون با رقم ۵ هزار و ۳۶۰ را بانوان و ۲۰ درصد را با رقم یک هزار و ۳۴۰ نفر را آقایان تشکیل می دهند.

وی افزود: از بین کسانی که در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن ثبت نام کرده اند ۴٧٠٣ نفر مربوط به موسسات قرآنی، ١٠۵۶ نفر امزادگان و بقاع متبرکه، ۴۵٢ نفر مراکز اصلاح و تربیت،٢٠٢ نفر داو طلب آزاد بوده و بقیه ثبت نام کنندگان مربوط به مساجد، دانشگاه‌ها، پایگاه های بسیج، مراکز نظامی و حوزه های علمیه می باشند.

محبی یادآور شد: همچنین بر اساس رشته های ثبت نامی بیش از ۴۵۴٢ نفر در رشته حفظ قرآن ترجمه و مفاهیم، ١۶۵٧ نفر در رشته معارف اهل بیت (علیهم السلام) و ۵٠١ نفر در رشته انس با قرآن در این آزمون ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و ترجمه مفاهیم قرآن کریم استان تصریح کرد:در شهر بیرجند دو هزار و ۴٠٠ نفر در آزمون کتبی در محل دانشگاه پیام نور بیرجند شرکت کردند و مابقی در ١٣ حوزه دیگر امتحانی در شهرهای قاین، سرایان، طبس، عشق آباد، فردوس، بشرویه، نهبندان و سربیشه،زیرکوه،خوسف و مود به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه حوزه آزمون شفاهی در شهرستان بیرجند آستان مبارک شهدای باقربه در نظر گرفته شده است گفت:داوطلبان مقطع سنی زیر ١٢ سال آزمونشان در روزهای ١٣ لغایت ١۵ اسفندماه برگزار تا این گروه نیز بتوانند در آزمون شرکت کرده و اطلاعات قرآنی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این آزمون به صورت سراسری و بدون شرط سنی برگزار شد بیان کرد:به تمام کسانی که امتیاز بالای ۶٠ کسب کنند گواهینامه معتبر و به داوطلبان بالای ٩٠ امتیاز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر و هدایای ارزنده ای اهدا خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله