#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ مصوبه ای نمی تواند، مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا را نقض نماید.
حمید ملانوری با بیان این مطلب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ۲۵ استان کشور، وضعیت شیوع کرونا افزایشی شده، ویروس جدید با عنوان ویروس دلتا در جای جای کشور در حال خودنمایی است و این مطلب بیانگر این است که بسیاری از استان ها در حال ورود به شرایط قرمز کرونایی می باشند.
?وی به سرعت انتشار ویروس دلتا اشاره کرد و گفت: ویروس دلتا طی ۵ تا ۱۰ ثانیه از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود، در حالی که این مدت زمان در ویروس هندی ۱۵ دقیقه می باشد، لذا مردم باید رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را مورد توجه ویژه قرار دهند.
?استاندار از وضعیت شیوع ویروس دلتا در استان گفت و تصریح نمود: خراسان جنوبی علیرغم همسایگی با سیستان و بلوچستان و ۳۳۱ کیلومتر مرزمشترک با کشور افغانستان، تا الان توانسته با تلاش همه دست اندرکاران، حفظ شود.
?ملانوری با اشاره به این که کیت های آزمایشی نوع دلتا از پنجشنبه گذشته در استان تهیه شده، ادامه داد: متأسفانه ۹۰ درصد آزمایشات نوع دلتا در استان مثبت بوده که نشان دهنده این است که ویروس دلتا به استان ورود پیدا کرده است.
?وی تأکید کرد: بیماری کرونا باید بر پایه مدیریت بومی و محلی، و بر اساس ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که در استان بومی سازی شده، مدیریت شود.
?استاندار با مهم خواندن اشتغال بازار و اصناف برای مدیریت استان، خاطر نشان کرد: ما علاقمندیم با تدابیر اندیشیده شده محدویت ها کاهش یابد زیرا منع ترددها، برگزار نکردن همایش ها، نرفتن به پارک و عروسی و… برای مردم خسارت بار نیست، اما تعطیلی واحد صنفی که جلوی معیشت و ارتزاق اصناف را می گیرد، برای بازاریان خسارت به بار می آورد.

?به گفته وی؛ باید تمهیدات لازم اندیشیده شود تا بتوانیم اشتغال و معیشت را حفظ کرده و از تحمیل هزینه های سنگین به نظام سلامت استان جلوگیری کنیم.
?ملانوری به مصوبه هفته گذشته ستاد استانی در ممنوعیت تردد از استان های همجوار اشاره کرد و متذکر شد: بر اساس این مصوبه، تردد از دوشنبه هفته قبل از سیستان و بلوچستان،کرمان و یزد به استان ممنوع شد که این مصوبه همچنان پابرجاست و در این راستا رایزنی های لازم با استانداران این استان ها نیز صورت گرفته است.
?وی با بیان این که به دلیل ورود افرادی از سیستان و بلوچستان به شهرستان های سربیشه و نهبندان و قرمز بودن نهبندان، ادامه داد: از فردا با همکاری نیروی مقاومت بسیج، دانشگاه علوم پزشکی ،جمعیت هلال احمر، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری ها، طرح شهید سلیمانی با هدف بیماریابی، با قدرت چند برابر در این دو شهرستان اجرا شود.
?استاندار خاطرنشان کرد: حضور برخی از شهروندان در پارک ها، تا پاسی از شب و بدون رعایت پروتکل ها در حالی است که منع تردد شبانه در حال اجرا می باشد.
?ملانوری تأکید کرد: این سهل انگاری ها و پروتکل شکنی ها می تواند برخی از خانواده ها را گرفتار نماید، لذا با عنایت به ابلاغیه مدیریت کشوری مصرف برق و لزوم تعطیل شدن مکان های تفریحی ، عمومی و پارک ها از ساعت ۶ عصر، این مصوبه از طرف معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به شهرداری های استان ابلاغ می شود و با افراد یا مجموعه هایی که پروتکل شکنی نمایند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.
?وی به لزوم پیگیری واکسیناسیون از طرف دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید واکسیناسیون را به عنوان مطالبه جدی پیگیری نماید تا استان بتواند سهمیه خوبی در این زمینه دریافت کند.
?به گفته وی؛ صدا و سیما ، رسانه ها ی مکتوب، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و کمیته اطلاع رسانی ستاد باید اطلاع رسانی ها را در زمینه خود مراقبتی در برابر بیماری فراگیرتر نمایند تا آحاد مردم با خسارت های ویروس کرونا در جنبه های مختلف زندگی آشنا شوند.