?استاندار خراسان جنوبی از تعطیلی ادارات و دستگاه های اجرایی استان در دو روز آخر هفته خبر داد.
دکتر قناعت با اعلام این خبر در جلسه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، خاطرنشان کرد: با توجه به افت شدید دما طی روزهای چهار شنبه و پنجشنبه پیش رو، کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی  تعطیل می باشند.
?وی به دستورالعمل کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی کشور اشاره کرد و تصریح نمود: بر اساس این دستور العمل، موضوع مدیریت انرژی در این سرمای فراگیر در کشور به استانداران محول شده است.
?استاندار از پیش بینی های هواشناسی مبنی بر ریزش برف و باران در استان گفت و متذکر شد: خدا را به جهت این نعمتی که نصیب استان می شود، شاکریم و امیدواریم مردم بو یژه کشاورزان بتوانند بعد از سال ها خشکسالی؛ در بارندگی ها از این فرصت بهره کافی را ببرند.
?قناعت گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته افت شدید دما ناشی از این بارندگی ها، میزان مصرف انرژی را در سطح کشور به همراه خواهد داشت لذا طبق تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان، موضوع به گونه ای تدبیر شد که به هیچ عنوان افت فشار در بخش خانگی و یا قطعی گاز صنایع را نداشته باشیم.
?وی تأکید کرد: تعطیلی ادارات و دستگاه های اجرایی، صرفاً به جهت تأمین رفاه عموم مردم اتفاق افتاده است.
?استاندار اذعان داشت : براساس مصوبه این کارگروه، تمام ادارات، سازمان‌ ها و دستگاه های اجرایی در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل می باشد.
?قناعت ادامه داد: مراکز امدادی – عملیاتی ، دستگاه های خدمات رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه خواهند داد.
?وی با اشاره به ضرورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و عدم امکان به تعویق انداختن این آزمون ها، تأکید کرد: حوزه های آزمون نهایی و سراسری مدارس براساس دستورالعمل های آموزش و پرورش برقرار بوده و به فعالیت خود ادامه می دهند.
?استاندار در پایان از همه هم استانی ها خواست نسبت به رعایت میزان مصرف انرژی در محیط منزل، اهتمام داشته باشند.
?قناعت متذکر شد: هر درجه کاهش دمای وسایل گرمایشی در محیط منزل و کار، کمک مؤثری در راستای فعالیت های واحد های تولیدی است.
?شایان ذکر است؛ براساس جمعبندی این نشست، عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به عنوان سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی در استان انتخاب و مقرر گردید آخرین تمهیدات اتحاذ شده این ستاد را سخنگو به اطلاع مردم شریف استان خراسان جنوبی برسانند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور