نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) حافظ جان، ناموس و عِرض مردم همچنین حافظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اطلاعات خراسان جنوبی به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) افزود: شما دشمن را در هر توطئه‌ای شناسایی و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنید لذا چه کاری بالاتر و ارزشمندتر از این است.

وی گفت: خوش به سعادت‌تان که موفق هستید، دوست و دشمن شما را به عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) می‌شناسند و درست هم هست زیرا انتصاب شما به وسیله نایب حضرت مهدی (عج) صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه قدم برداشتن برای نیکبختی مشروط به اراده انسان است گفت: در روایات داریم هر جامعه‌ای هر نوع حکومتی دارد، شایسته همان است و این کلام خیلی عمق دارد؛ اینکه بشر با اختیار، اراده و میدان تکلیفی که خداوند به او داده، خودش ترک فعل می‌کند، دچار مشکل می‌شود و بعد از آن غُر می‌زند.

وی افزود: آن دستاویز یا پایگاه محکم که در رهبری الهی قرار گرفته، پیامبران، اولیا، اوصیا و ائمه خدا خیرخواه بشر و صادق هستند که ظلم بر هیچ کسی را روا ندارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اولین شرط اینکه هر انسانی به حقوق حیات برسد این است که در راستای رهبری الهی عمل کند اما اگر ترک فعل کرد و تبعیت نکرد از راه مستقیم و روشن حق و عدل به داخل انواع ابهامات می‌افتد و همین بشر سرگردانی است که می‌بینید.

وی با اشاره به اینکه همه این عالم قانون است اضافه کرد: خداوند انسان را به عنوان اشرف مخلوقات بدون قانون رها نکرده و به انسان فطرت داده که حق از باطل را تشخیص‌ دهد، عقل داده که محاسبه کند، علم داده که هر چیزی را بر پایه علمی بپذیرد و در وحی را همراه با آیات و بینات به روی او باز کرده است.

امام جمعه بیرجند گفت: خداوند قلب انسان را به گونه‌ای آفریده است اگر در سیر الی الله، صادق باشد آنچه را که دیگران نمی‌شنوند و نمی‌بینند او می‌شنود و می‌بیند و چشم، گوش، زبان و دستش خدا می‌شود اما همین انسان همه این عنایات را رها و سرکشی می‌کند و براساس محاسبات مادی همه نظام عدل الهی را به هم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه قانون دنیا بر پایه عدل است گفت: انواع مشکلات‌ها، تحریف‌ها و دروغ‌ها منحصر به زمان الان نیست بلکه متعلق به همه دوران بشر است که انسان خود برای خود مشکل ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: در دین خداوند متعال ابهام نیست بلکه ابهامات را نفس بشر به وجود می‌آورد، همه پیامبران با خود حجت، آیات و بینات آورده و جانشینان خود را مشخص کردند اما ملاحظه می‌کنید که بشر به دنبال بهانه برای فساد است.

وی گفت: قبل از مبعث رسول گرامی اسلام اهل کتاب می‌دانستند که ایشان مبعوث می‌شود اما زمانی که پیامبر (ص) آمد در حالی که او را می‌شناختند، منافع و نفسانیات آنان پیش آمد و با پیامبر در تقابل قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: افرادی که تعلیم دیدند دانشمندان هسته‌ای ما را به شهادت برسانند آیا شک داشتند که حق با چه کسی است؟ یا افرادی که اختلاس، دزدی و خیانت می‌کنند یا دروغ می‌گویند بهتر می‌دانند که چه کرده‌اند و می‌کنند.

وی گفت: افرادی که شک دارند حق با امام بود یا صدام، حق با مقام معظم رهبری یا ترامپ و سایر دزدان بین‌المللی است، افراد بی‌سوادی نیستند بلکه مدارک دانشگاهی و حوزوی در جیب خود دارند ولی مشکل نفس انسان است و کسی که بخواهد اشتباه نکند باید تقوا داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در صحنه میدانی نیز برخلاف افراد تحصیلکرده با تخصص‌ها، مسئولیت‌ها و مدعیان بین‌المللی که به رسوایی کشیده شدند افراد زیادی را سراغ داریم که سواد ندارند یا سواد اندکی دارند ولی در این ۴۵ سال یک بار هم اشتباه نکردند چون تقوا داشتند.

وی گفت: روزی که برای توجیه برجام آن تشکیلات و تاسیسات هسته‌ای را سیمان ریختند، در همین روستاهای خراسان جنوبی فردی نوحه سینه‌زنی ساخت و موجود است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جایگاه مقدس اولیا و اوصیا براساس سند، روایت، تفسیر قرآن و نظر مشخص است و ۱۲ امام در سایر کتب مقدس نیز آمده است.

وی گفت: پیامبر ۱۲ امام را نام برد به جای اینکه از این معجزه پیامبر استفاده شود تحریف و ظلم صورت گرفت یا نسبت به وجود مقدس امام دوزادهم، خلیفه عباسی امام هادی و امام حسن عسکری (ع) را در یک‌ منطقه نظامی تحت نظر قرار داد به این خاطر که معتقد بودند براساس اخبار عامه و خاصه امام مهدی (عج) حکومت‌های ستم را بر هم خواهد زد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: این در حالی است که از بزرگترین علمای اهل تسنن به صورت صریح نسبت به وجود مقدس مهدی موعود روایت شده و یک مساله مذهبی نیست بلکه جنبه تاریخی دارد.

وی اظهار داشت: با وجود همه شیطنت‌ها خدا کار خودش را انجام می‌دهد و برپایی حکومت جهانی واحد است که اسلام بر همه افکار، اندیشه‌ها، عقاید و ادیان توسط امام دوازدهم پیروز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز هم دنیا در یک شرایط بین‌المللی قرار گرفته که راهی جز این نیست در گذشته ارتباطات، امکانات و حمل و نقل کم بود ولی امروز دنیا مثل کف دست شده و اینکه پیچ تاریخ است و دنیا در حال زایمان است، یعنی دنیا این گونه نمی‌ماند و از جهان چیزی تازه در می‌آید.

وی افزود: مرحوم دولابی عارف روشن ضمیر فرمود از فتنه‌های آخرالزمان نترسید چرا که در بین این فتنه‌ها چهره حضرت مهدی (عج) نمایان خواهد شد بنابراین ما نباید فتنه کنیم اما در برابر فتنه‌ دشمنان تصور نکنیم آنان برنده می‌شوند چرا که گذر زمان به نفع حق می‌شود و امیدواریم با ظهور آن حضرت نوع بشر نجات یابد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور