فرماندار نهبندان:
شرایط بیماری کرونا، بر بار محتوایی جلسات عزاداری سید الشهدا(ع) افزود/ عزاداری های دهه اول محرم مطلوب برگزار شد.

?بیکی نقطه عطف کار هیئت های عزاداری در شرایط کرونایی را پر رنگ شدن بار محتوایی جلسات عزاداری سید الشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: عزاداری ها در دهه اول محرم به نحو مطلوب و قابل قبول برگزار شد.

«مجید بیکی» امروز  در جلسه ستاد محرم شهرستان نهبندان ضمن تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسمات دهه اول محرم، گفت: عزاداری ها در دهه اول محرم به نحو مطلوب و قابل قبول برگزار شد.

? فرماندار نهبندان با بیان اینکه دغدغه های هیئت های عزاداری امسال از نوع محدودیت هایی کرونایی بود، گفت: رعایت کامل دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی در شرایط کرونایی انتظاراتی بود که از هیئت ها و عزاداران داشتیم که این امر به خوبی محقق شد.
?بیکی با بیان این مطلب که همه افراد جامعه باید اولین گام مقابله و مبارزه با ویروس منحوس کرونا را باید از خود شروع کنند، گفت: رعایت دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی یک مسئولیت اجتماعی است.

?وی بیان کرد: در محرم متفاوت امسال مقوله اعتقاد شعیان و اجرای آن در عمل اتفاق افتاد، چرا که همه مردم، هیئتی ها و مسئولان در خصوص روند برگزاری مراسمات عزاداری رضایت کامل داشتند.

?فرماندار با بیان اینکه بیماری کرونا سبب شد تا بر بُعد محتوایی جلسات عزاداری سید الشهدا(ع) افزوده شود، گفت: نقطه عطف کار هیئت های عزاداری در شرایط کرونایی را پر رنگ شدن بار محتوایی جلسات عزاداری عنوان کرد و گفت: شرایط ویژه امسال سبب شد به دنبال ارتقاء محتوای قیام عاشورای حسینی برویم و امروز افتخار کنیم که در تاریخ اسلام و تشیع بعد از ۱۴۰۰ سال این قیام، پرشور تر از سال های گذشته به آن پرداخته می شود.

?وی ضمن قدردانی از نیروهای نظامی، امنیتی و انتظامی در برگزاری مراسمات دهه اول محرم گفت: به همت نیروهای امنیتی در شهرستان نهنبدان، امنیت خوبی در نقاط پراکنده و عمومی شهر و روستا داشتیم و هیئتی ها هم همه پروتکل ها را به صورت یک الزام رعایت کردند.
?فرماندار نهبندان از وجود ۴۵ هیئت عزاداری در نهبندان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۲ هیئت از طریق سامانه بیرق مجوز دریافت کرده بودند و مابقی هیئت ها برای عزداری تلفیق شده بودند.

?بیکی از هیئتی ها و مسئولان متولی خواست تا برای برگزاری مراسمات اربعین و پایان ماه صفر برنامه ریزی لازم را داشته باشند.