مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواه استانداری خراسان جنوبی در دیدار مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استانبا بیان این مطلب، افزود: فعالیت بخش خصوصی و تشکل های مردمی در کنار دولت می تواند منجر به توسعه همه جانبه استان شود.

نفیسه نخعی گفت: فعالیت ۲۱۸ صندوق خرد زنان روستایی با حدود ۷ هزار عضو در سطح استان، نشان دهنده حضور فعال زنان در عرصه های اجتماعی، تولید و اقتصاد است.

وی، با اشاره به حضور ۷۰ نفر دهیار زن در سطح استان، یادآور شد: زنان خراسان جنوبی در حوزه های کارآفرینی، اشتغال خانگی، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری و … حضوری فعال و موثر دارند که تعدد صندوق های خرد روستایی و صنایع دستی فعال استان نشان دهنده این حضور مفید است.

نخعی، راه اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی را فرصتی مناسبی برای ساماندهی فعالیت های حوزه کشاورزی و دامداری، بویژه بانوان فعال این حوزه دانست و تصریح کرد: با توجه به جمعیت روستایی و بانوان فعال در حوزه های تولیدی، کشاورزی و دامداری، ساماندهی و یکپارچه سازی تعاونی ها توسط صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان می تواند منجر به فعالیت هدفمند و معرفی بیش از پیش ظرفیت های استان در این حوزه گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: سعی می کنیم با حمایت صندوق مذکور، معرفی، برندسازی و روند ایجاد زنجیره تولید تا فروش محصولات بانوان استان را ایجاد کنیم تا در معرفی ظرفیت ها و همچنین حمایت از تولیدکنندگان، اقدامات موثری در سطح استان داشته باشیم.

گفتنی است در این جلسه، نخعی مدیرعامل صندوق حمایت از کشاورزی استان و مدیران صندوق های بانوان شهرستان ها به ارائه آمارهای مربوطه از تعداد اعضا و فعالیت های انجام شده در سطح شهرستان ها پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله