معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از انتشار فراخوان یکصد وهفدهمین جشنواره کشوری و چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی خبر داد.

سید علی زمزم گفت: چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی استان به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی مواردی همچون زمینه سازی برای کشف ظهور استعداد‌ها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی، شناسایی، معرفی و تأکید بر ویژگی‌های خاص انواع لباس‌های سنتی و بومی و بکار گیری آن در طراحی‌های نوین و آشنا کردن جامعه مخاطب با شاخصه‌های اصیل فراموش شده در پوشاک اسلامی ایرانی را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

زمزم با اشاره به این که جشنواره در دو بخش طراحی مانتو فرم اجتماع و طراحی مانتو مجلسی برگزار می‌شود، افزود:متقاضیان با مراجعه به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی می‌توانند نسبت به دریافت فراخوان و تکمیل فرم پیوست اقدام و فرم مذکور را به همراه آثار به آدرس honari-khj@farhangmail.ir ارسال کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شرکت در این جشنواره بر اساس بخش‌های مختلف، برای تمامی طراحان، تولید کنندگان، عرضه کنندگان و فعالان حوزه مد و لباس استان آزاد است، گفت: طرح‌ها و مدل‌های پوشش باید ابداعی و جدید بوده و قابلیت تولید انبوه را داشته باشند.

زمزم افزود: علاقه‌مندان تنها تا ۳۰ دی فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.