#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: با توجه به حجم مراجعات مردم در ایام پایانی سال به بانک‌ها و ازدحام در شعب این امکان وجود دارد که پس از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بانک‌ها یکی از محیط‌های مستعد انتقال بیماری باشند.

محمدعلی زرنگ کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و با توجه به سرعت بالای انتشار آن و حسب اعلام متخصیصن، اسکناس یکی از آلوده‌ترین اشیاء بوده و ماندگاری ویروس بر روی آن بسیار بالاست.

وی افزود: لذا با توجه به حجم مراجعات مردم در ایام پایانی سال به بانک‌ها و ازدحام در شعب این امکان وجود دارد که پس از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بانک‌ها یکی از محیط‌های مستعد انتقال بیماری باشند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در چند روز گذشته به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و متاسفانه براثر بیماری کووید ۱۹ شاهد داغدار شدن سیستم بانکی کشور بوده‌ایم که تا کنون ۱۴ نفر از همکاران در سطح کشور جان خود را تقدیم خدمت به مردم کرده‌اند.

زرنگ ضمن تسلیت به خانواده داغدار این فوت شدگان و جامعه بانکی کشور، افزود: عاجزانه تقاضا داریم مردم و مشتریان در افزایش این آمار ناخواسته با مراجعه به شعب سهیم نباشند.

وی بیان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های ارائه خدمات غیرحضوری در تمامی بانک‌های کشور و مساعدت بانک مرکزی در افزایش میزان نقل و انتقال الکترونیکی از طریق درگاه‌های غیرحضوری تا سقف یکصد میلیون ریال و افزایش میزان برداشت از خودپردازها تا سقف پنج میلیون ریال، نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها نیست.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: علاوه بر این مشتریان نباید دغدغه پرداخت اقساط خود را نداشته باشند چراکه با تمهیدات اتخاذ شده، اقساط تسهیلات تا پایان اردیبهشت به پایان دوره منتقل شده و از این حیث نیز نگرانی وجود ندارد.

زرنگ ادامه داد: لذا تقاضا داریم حتی‌المقدور از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها خودداری کرده و در صورت نیاز مبرم به حضور در شعب حتما از لوازم بهداشتی شخصی شامل؛ خودکار، دستکش و ماسک استفاده کنند.

وی ضمن خداقوت به جامعه پزشکی استان، از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خواست با توجه به مخاطرات باالقوه شعب بانک‌ها، سهمیه لوازم ضدعفونی، ماسک و دستکش را برای شعب تخصیص دهند.

انتهای پیام