✍️ خسروی دادستان عمومی و انقلاب بشرویه گفت : با عنایت به افزایش آمار پرونده های کلاهبرداری در سطح شهرستان به ویژه پرونده های کلاهبرداری در فضای مجازی علیرغم فعال شدن رمز پویا ، دادستانی شهرستان بشرویه در خصوص روش های کلاهبرداری هشدار می دهد .
?این مقام قضایی افزود : یکی از ساده ترین روش ها برای کلاهبرداری دسترسی به کارت های بانکی دیگران است ، باید توجه داشت که کارت بانکی یک دارایی شخصی است و شهروندان باید از در اختیار قرار دادن کارت به سایر افرادی که به آنها اعتماد کامل ندارند خودداری نمایند .
?احسان خسروی گفت : یکی از اشتباهات رایج در سطح استان مرقوم نمودن رمزهای کارت بر روی آن می باشد که این امر کار کلاهبرداران را راحت میکند .
شهروندان محترم پس ازهر تراکنش بانکی که توسط دستگاه های خودپرداز انجام می دهند ، پس از دریافت رسید اطلاعاتی در جهت جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده های احتمالی آن را از بین ببرند .
?وی گفت : یکی دیگر از ترفند های کلاهبرداران سوءاستفاده از شلوغی صف های بانک می باشد که اکثر افراد مسن را طعمه خود قرار می دهند و به بهانه کمک کردن کارت را از آنها گرفته و حساب آنها را تخلیه می کنند که در این زمینه توصیه می شود افراد فاقد سواد یا کم سواد به همراه افراد مورد اعتماد خود به دستگاه های خودپرداز مراجعه و یا به متصدیان بانکی مراجعه نمایند .
?دادستان بشرویه افزود : موضوع دیگر ارسال یکی از پیامک هایی مبنی بر اینکه (شما برنده شدید…یارانه شما قطع شده است… سهام عدالت و…) نیز باید مورد توجه قرار گیرد ، چرا اینکه این موضوع مکرر بیان شده که به افراد ناشناس و همچنین تماس و پیام کوتاه های دریافتی از سوی اینگونه افراد به هیچ وجه اعتماد نشود و اطلاعات شخصی و مالی به آنها منتقل نگردد .
?وی گفت : در خصوص درگاه های خرید اینترنتی ، سایت های معتبر و دارای امنیت از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده اند و در سایت های نامعتبر احتمال استفاده از درگاه های نامعتبر نیز وجود دارد .
?خسروی دادستان بشرویه در پایان گفت : با توجه به سهولت امر خرید و فروش املاک…خودرو…لوازم خانگی…گوشی تلفن همراه و… در بستر فضای مجازی و بویژه از طریق اپلیکیشن های دیوار شیپور و پیام رسان ها… به شهروندان عزیز توصیه می گردد بدون شناخت کافی از اشخاص و به صرف یک تماس تلفنی و با ارسال پیام کوتاه نسبت به انتقال وجه به حساب و یا کارت افراد اقدام ننمایند و جهت انعقاد هر گونه قرارداد و یا معامله حتما به صورت حضوری و تنظیم مبایعنامه در دفاتر اسناد رسمی و یا مراجع ذی ربط اقدام نمایند ، امید است که با دقت نظر شهروندان عزیز روز به روز شاهد کاهش جرائم بویژه جرائم ایجاد شده در بستر فضای مجازی باشیم .