معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: یکی از سیاست‌هایی دولت سیزدهم تسهیل‌گری صدور مجوز است که از این طریق مجوزهایی که ۳۰۰ روز طول می‌کشید با فرایندسازی درست به کمترین زمان تقلیل یافت.

 محسن کوشش‌تبار  در بازدید از کارخانه کویرتایر بیرجند افزود: همه مجوزها در درگاه ملی صدور مجوز متمرکز شده و در کمترین زمان به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

وی ادامه داد: این کار جهادی در استان خراسان جنوبی هم آغاز شده و با حضور ۲۳ دستگاه‌ اجرایی در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری از طریق درگاه صدور مجوزها، سرمایه‌گذاران را از جا به‌جا شدن به بخش‌های مختلف دور کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تصریح کرد: بزرگترین دستاورد مجموعه کویر بیرجند این است که بدون اقراق امروز به همه نشان داده که «ما می‌توانیم».

وی با بیان اینکه بخشی از «ایران قوی» و «ما می‌توانیم» در فعالیت‌های مجموعه‌هایی مانند کویرتایر متجلی می‌شود، عنوان کرد: ابتکار عمل در قطع و حذف حلقه‌های وابستگی و زنجیره ارزش خیلی مهم و از آرزوهای نظام جمهوری اسلامی بوده و هست.

کوشش‌تبار اضافه کرد: مجموعه کویرتایر با تولید ماشین‌آلاتی که قرار بود وارد کرده و مقابل بیگانگان سر خم کنیم با کار جهادی و تلاش در این گوشه از سرزمین توانسته این ماشین‌ها را بومی‌سازی کرده و نسبت به مدل خارجی آن نیز ارتقا دهد.

وی افزود: این یعنی ایران قوی و ایرانی که روز به روز دارد به روزنه‌های جدید و پر از نوری برای سرزمین نزدیک می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: نقش این مجموعه در تنظیم بازار به ویژه تقاضای مردم و توجه جدی استاندار خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاری و تولید قابل قدردانی است.

وی با اشاره به اعطای جواز تاسیس شهرک صنعتی غیردولتی تخصصی صنایع لاستیک کویرتایر اظهار داشت: در این پروانه جدید به معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌ها توجه جدی شده است.

کوشش‌تبار ادامه داد: این پروانه جدید همان دیدگاه‌هایی است که شخص رئیس جمهور بارها تاکید و توصیه  کرده است اینکه از تولید داخل، نه در حرف بلکه در عمل و رفتار، حمایت می‌کنیم.

وی گفت: دولت، مجموعه وزارت صمت و دستگاه‌های اجرایی مربوطه آندسته از واحدهای تولیدی در جای جای کشور را که در تامین نیازهای اساسی تلاش می‌کنند مورد توجه جدی قرار داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تصریح کرد: با همت مجموعه کویرتایر بیرجند تولید تایر ماشین‌های سواری از ۳۰ هزار تن به حدود ۵۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه فضای خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی وجود دارد تصریح کرد: به همه علاقمندان به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم با توجه به ظرفیت‌ها و فضای خوب سرمایه‌گذاری در این استان و حمایت‌هایی که از سرمایه‌گذار می‌شود این استان را مدنظر داشته باشند.

کوشش‌تبار تاکید کرد: آینده این استان را خیلی خوب می‌بینیم و امیدواریم جوانانی که در شاخه‌های مختلف شرکت‌های دانش بنیان فعالیت دارند از مجموعه کویرتایر به عنوان واحدی دانش بنیان درس گرفته و استان را به جایگاه واقعی خود برسانند.

وی گفت: با استقرار دولت سیزدهم توجه و اقبال جدی به فعالان اقتصادی خراسان جنوبی شده چون دولت معتقد است بدون نخبگان اقتصادی و بخش خصوصی کاری پیش نخواهد برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیرکشور تصریح کرد: همه امید دولت در قوام و بقا بخشیدن به اقتصاد پایدار و توسعه اقتصادی مبتنی بر دیدگاه‌ها و رفتارهای خلاقانه و نوآورانه‌ای است که در بخش خصوصی به نوعی خودشان با تلاش و ابتکار عمل یکی از بزرگترین اهداف دولت را پیگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از آرزوهای همیشگی ایران بزرگ از ابتدای انقلاب اسلامی و آغاز تحریم‌ها و موضوعی که بارها مقام معظم رهبری در بیابانات خود به آن اشاره کردند قطع حلقه‌های وابستگی زنجیره‌های ارزش کشور به بیگانگان بوده است که امروز در برخی مجموعه‌ها مانند کویرتایر مشهود است.

کوشش‌تبار افزود: یکی از بزرگترین دستاورد مجموعه کویرتایر پرورش نیروهای بومی، جوان و باورمند به «ما می‌توانیم» است.

مدیرعامل کارخانه کویرتایر خراسان جنوبی هم گفت: ۱۰ ماه پیش در بازدید استاندار خراسان جنوبی از مجموعه کویرتایر تقاضا کردیم برای برخورداری از تسهیلات مندرج در قانون ماده ۱۳۲ این مجموعه را به شهرک تخصصی صنایع لاستیک تبدیل کنیم.

محمدحسین زینلی افزود: این مهم مورد استقبال قرار گرفت و با طرح موافقت شد که بدون شک استان خراسان جنوبی را در زمینه سرمایه‌گذاری و اشتغال متحول خواهد کرد.

وی بیان کرد: در شهرک تخصصی صنایع لاستیک که برای نخستین بار مجوز آن را در کشور اخذ کرده‌ایم بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی هم گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های وزارت صمت، توسعه و اجرای شهرک‌های خصوصی است.

مهدی پارسا افزود: از آنجاییکه دولت در تامین منابع و  ایجاد زیرساخت‌ها دچار مشکل است بخش خصوصی ورود کرده و زیرساخت‌های مورد نیاز را برای استقرار واحدهای تولیدی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی با تولید ۳۱ هزار تن لاستیک، دومین تولیدکننده لاستیک‌های سواری است و قصد داریم در شهرک تخصصی لاستیک تمام صنایع پایین دستی را در این مجموعه ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی اظهار داشت: مساحت این شهرک تخصصی ۱۱۵ هکتار در پنج سایت در نظر گرفته شده که در فاز نخست ۴۵ هکتار اجرا خواهد شد.

در این مراسم جواز تاسیس شهرک صنعتی غیردولتی تخصصی صنایع لاستیک کویرتایر به مدیرعامل مجموعه کویرتایر بیرجند اعطا شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور جمعه شب در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی قرار گرفت.

کوشش‌تبار از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و چند واحد تولیدی از جمله کارخانه کویر تایر و واحد تولیدی دنیای سبز مستقر در شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.

بازدید از بازارچه‌های مرزی ماهیرود، گلورده و یزدان، منطقه ویژه اقتصادی، شرکت در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور به خراسان جنوبی است.