معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۸۶۹ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که ۵۸ درصد آنها متعلق به مناطق روستایی است.

ناصر خوش‌ خبر روز چهارشنبه در بیست و هفتمین نشست شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در ایام دهه فجر با انسجام و تعامل، دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای اطلاع عموم مردم و با هدف امیدآفرینی بیشتر، در ظرف زمانی معین و با استفاده از همه ابزارها تبیین کنند.

وی با تاکید بر نگاه ویژه دولت به مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته گفت: این نگاه ویژه دولت در توزیع عادلانه امکانات، در همین پروژه‌های دهه فجر به طور کامل مشهود است به گونه‌ای که ۹۴۰ پروژه معادل ۵۸ درصد کل پروژه‌های دهه فجر امسال، متعلق به مناطق روستایی استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: لازم است معرفی برنامه‌ها در این ایام، از پروژه محوری به دستاورد محوری تغییر یابد.

وی افزود: همچنین درخصوص اهمیت پروژه‌ها در زندگی اجتماعی مردم، نقش آنها در رفاه اجتماعی و تاثیرگذاری آن برای جامعه اطلاع‌رسانی و تبلیغ شود.

خوش خبر با بیان این که بخشی از تبلیغات را می‌توان در قالب بند “چ” ماده ۳۷ قانون احکام دایمی و از طریق رسانه ملی به مردم ارائه کرد اظهار داشت: در این ماه‌های پایانی سال که کشور متاثر از شرایط کرونا و تحریم‌ها است، باید از هر فرصت و ظرفیتی برای امیدآفرینی و بیان پیشرفت‌های زیرساختی و درمانی استفاده شود.

وی ضمن قدردانی از سه دستگاه ثبت احوال، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و آموزش فنی و حرفه‌ای که توانسته‌اند برای عملیاتی کردن بند “چ”، سهم استانی خود را از اعتبارات ملی دریافت کنند گفت: لازم است شرایط استفاده از این بند قانونی در ایام دهه فجر مجدد به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز یکی از شاخص‌ها برای تخصیص اعتبارات را تمکین از بند “چ” و فعال شدن در دهه فجر و تبلیغ دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی قرار دهد.

وی با تاکید بر این که تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف به ایجاد کارگروه تبلیغات رسانه‌ای با استفاده از همه ظرفیت‌ها هستند گفت: در ایام دهه فجر برای بیان دستاوردها، علاوه بر رسانه ملی باید از ظرفیت رسانه‌های مکتوب نیز استفاده شود.

خوش خبر اظهار داشت: مدیران دستگاه‌ها باید مطالب و مشکلات مردمی منتشر شده در رسانه‌های مکتوب و صدا و سیما را بررسی کرده و نسبت به پاسخگویی و رفع ابهامات اقدام کنند زیرا اقناع‌سازی مردم از این طریق، اعتمادسازی را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات و اطلاع‌رسانی درخصوص ویروس کرونا همچنان نیاز اساسی است گفت: باید با تبلیغات درست و صحیح، مشارکت مردمی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را افزایش داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا می‌توان از شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی و کانونی کردن تبلیغات در نقاط تجمعی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شیب تند افزایش بیماری، هشداری برای برنامه‌ریزی بیشتر، اطلاع‌رسانی نوین و حمایت از طرح‌هایی همچون طرح شهید سلیمانی است.

خوش خبر گفت: لازم است تمامی کسانی که تریبون در اختیار دارند بخشی از صحبت‌های خود را به همراهی با برنامه‌های بهداشتی و سیاست‌های ستاد کرونا در استان معطوف کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی بر استفاده از ظرفیت دهه فجر برای آگاهی رسانی درباره دستاوردهای نظام و دولت به عموم مردم تاکید کرد.

ناصر نبی‌زاده گفت: با صدا و سیما و سایر رسانه‌ها نیز درخصوص ایجاد ارتباط بین مسوولان و مردم در این ایام هماهنگی‌های لازم انجام گرفته است.