#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار ویژه طبس گفت: طبس اولین شهری در کشور بود که حرم امامزاده در آن برای حفظ سلامتی مردم تعطیل، همزمان ورودی اماکن گردشگری از جمله باغ گلشن، کال جنی و آبگرم مرتضی علی در روستای خرو مسدود و ممنوعیت ورود گردشگر اعلام شد.

جواد فلاحی  افزود: با توجه به تعطیلی آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) و اماکن گردشگری نوروز امسال هیچ امکاناتی برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در شهرستان طبس وجود ندارد.

وی بیان کرد: بخش خصوصی هم در اقدامی خودجوش مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری را تعطیل کرده‌ است و در این شرایط مردم برای حفظ سلامتی خود و سایر شهروندان از سود خود در این فصل گذشتند.

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: هتل‌ها، مهمانسراها و حتی پاساژها به صورت داوطلبانه تعطیل کرده‌اند و در هیچ نقطه‌ای امکان اقامت و اسکان وجود ندارد.

وی افزود: حتی در پارک‌ها هم امکان چادر زدن نیست لذا درخواست می شود هم استانی‌ها و هموطنان در این ایام به شهرستان طبس سفر نکنند.

فلاحی همچنین به همکاری کسبه بازار در برنامه‌های کنترل و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: پاساژ بزرگ شهرداری و بازار مرکزی طبس به طور کامل تعطیل شده است.

وی افزود: اجاره ۴۰ باب مغازه در پاساژ گلستان طبس توسط یک فرد خیر بخشیده شده است و کسبه هم تعطیل کرده‌اند.

فرماندار ویژه طبس گفت: جز صنوفی که نیاز ضروری مردم است اکثر کسب و کارهای غیرضروری به صورت خودجوش توسط مردم تعطیل شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی چهار ایستگاه مراقبت در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس و ورودی به استان خراسان جنوبی گفت: این ایستگاه‌ها در دیگ رستم از سمت کرمان، تپه طاق از ورودی خراسان رضوی، مسجد شکر از ورودی یزد و سه راهی جعفری از ورودی اصفهان جانمایی شده است.

تعداد کل بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی با افزایش ۸ مورد مثبت جدید در روز پنجشنبه ۲۹ اسفند به ۱۴۸ نفر رسید.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.