طرح عید مهربانی با هدف توزیع بسته های مواد غذایی و شوینده بین خانواده های کم برخوردار و نیازمند با کمک خیرین و به همت مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی اجرا می شود.
رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توزیع یکصد و ۱۰ بسته مواد غذایی در قالب طرح «عید مهربانی» ویژه عید نوروز بین خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست نیز تا پایان سال هدف‌گذاری شده است، اظهار امیدواری کرد با حمایت خیرین این مهم محقق شود.
رمضانی یادآور شد: همچنین با کمک خیرین این مرکز، ۵۰۰ جفت کفش بین خانواده های مناطق مرزی و همچنین شهرستان بیرجند توزیع می‌شود که از این تعداد طبق نیت خیر، یکصد جفت به صورت ویژه بین سادات توزیع خواهد شد.
وی افزود: همچنین طرح نذر نان با طعم مهربانی ویژه محلات کم برخوردار شهرستان بیرجند به همت مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران و با مشارکت جمعی از خیرین به مناسبت فرارسیدن میلاد امام علی علیه السلام اجرا می‌شود.
رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی با دعوت از خیرین برای مشارکت در این امر خیر گفت: در این طرح قرار است با مشارکت دو نانوایی در محلات کم‌برخوردار شهر بیرجند و با همراهی خیرین،‌ نان رایگان بین مردم توزیع شود.
«زینب رمضانی » با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله «اِنَّ الْعَبْدَ لَیَتَصَدَّقُ بِالْکِسْرَهِ تَرْبُوا عِنْدَ اللَّهِ حَتّی تَکُونَ مِثْلَ اُحُدٍ؛ به راستی، بنده، پاره نانی صدقه می دهد [آن پاره نان] نزد خدا بزرگ می شود تا مانند کوه احد شود.»، ادامه داد: هدف از این اقدام، ‌ترویج و فرهنگ سازی این سنت حسنه بین مردم و کمک و دستگیری از نیازمندان است.
وی همچنین به شیوع بیماری کرونا ویروس در اکثر شهرهای ایران اشاره کرد و با بیان اینکه در بازدید از مناطق محروم و حاشیه شهر بیرجند،‌ بسیاری از خانواده ها از شوینده های اولیه از جمله «صابون، مایع دستشویی و … » محروم بودند، افزود: بر همین اساس مقرر شد با هم افزایی با خیرین نسبت به تامین شوینده و مواد ضدعفونی اقدام و در مناطق کم‌برخوردار توزیع شود.