فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در ۲ روز تعطیلات پایان هفته اخیر در استان کشف شد.

سردار مجید شجاع روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کشفیات در چهار عملیات جداگانه در مناطق عمومی فرماندهی انتظامی استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه در این عملیات پنج نفر قاچاقچی دستگیر شدند اظهار داشت: همچنین سه دستگاه خودرو شامل اتوبوس، وانت تویوتا و پراید نیز از قاچاقچیان توقیف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بخش عمده این مواد تریاک بوده است بیان کرد: از مجموع این مواد یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم در وانت تویوتا کشف شده است که به صورت پوششی با ظاهر قدیمی و موتور تقویت شده نسبت به قاچاق اقدام کرده بود.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ تن انواع مواد مخدر با تلاش همکاران نظامی و انتظامی در استان کشف و از انتقال آن به داخل کشور جلوگیری شد.

سردار شجاع عنوان کرد: در این مدت کشفیات مواد مخدر در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: امسال تاکنون ۴۴ باند مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شدند که تعداد باندهای متلاشی شده ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت:  در این مدت ۷۳۶ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگین در ارتباط با مواد مخدر توقیف و به مراجع قضایی تحویل شد که ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی افزود: نیروی انتظامی در تمامی ایام سال فعال بوده و یکی از ماموریت‌های اصلی این نهاد مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر در سطح کشور است، همچنین در استان مرزی ما نیز اولویت اول ما مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ورود آن به استان و کشور است.

سردار شجاع بیان کرد: با توجه به افزایش مواد مخدر در کشور همسایه بخشی از کشفیات مواد برای مصرف داخل و بخشی برای ترانزیت و به طور عمده از خارج استان به داخل استان وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر اجرای طرح‌های کلان کشوری، طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، کنترل راه‌های مواصلاتی و پاک سازی مناطق آلوده نیز در استان در حال اجرا است و حدود ۹ تن از مواد مخدر از همین طریق کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از محل‌های تهیه و توزیع مواد مخدر در استان در قالب اجرای ۴۴ طرح متنوع پلمب و تعدادی از خرده فروشان نیز دستگیر شده‌اند.

وی با اطمینان خاطر دادن به مردم استان برای مقابله با معضل مواد مخدر تاکید کرد: همکاران نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر با قوت و جدیت برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها را نخواهد داد.