هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت  با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگی، هنری، نظامی، اقتصادی، سیاسی، مدیران جشنواره و فیلمسازان ایرانی و خارجی راه یافته به این رویداد در عسلویه برگزار شد.

این رویداد هفدهمین تجربه خود را با حضور چهره‌های های شناخته شده ای از جمله دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سید محمدیاشار نادری مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح، دریادار پاسدار مرتضی زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریادار دوم پاسدار حسین بارگاهی فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه، جلال غفاری قدیر دبیر جشنواره، عبدالعلی علی‌عسگری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایران و انسیه شاه حسینی از سینماگران حوزه مقاومت در خلیج فارس آغاز کرد.

جلال غفاری قدیر دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این آیین گفت: افتخار آمیز است که همزمان با اعیاد شعبان و در آستانه میلاد حضرت علی اکبر میزبان سینماگرانی هستیم که این روزها در این رویداد دور هم جمع شده‌اند.

وی افزود: رسالت جشنواره فیلم مقاومت صحبت از مقاومت، انقلاب اسلامی، فلسطین و پایداری است و رویکرد تازه ای
اینکه بگوییم سینما سیاسی نیست دروغ است چرا که همه دنیا از این ویژگی به نفع خود استفاده می‌کند که نمونه آن را در مورد جنگ اوکراین شاهد هستیم پس چه بهتر که ما هم گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت را در سینما به کار گیریم.

غفاری قدیر افزود: جشنواره هفدهم مقاومت شروع تازه ای از تپش افق ۱۰ ساله آن است که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه مقاومت گفتمانی ایجابی است، افزود: سینما مضمون می‌خواهد و چه مضمونی زیباتر از خلیج فارس که یکی از نقاط مهم جبهه مقاومت ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: جشنواره هفدهم مقاومت را در جایی از جغرافیای ایران آغاز می‌کنیم که روزگاری دچار اشغال پرتغالی‌ها و امثال آنها بود.
همزمان با حضور هنرمندان و ستاد برگزاری جشنواره در خلیج فارس، رئیس جمهوری ایران اسلامی نیز با حضور در این پهنه زیبا به افتتاح رویدادهای مهم اقتصادی و صنعتی بومی کشور پرداخت که یکی دیگر از نمودهای مقاومت است و می‌تواند دستمایه و سوژه هنرمندان و سینماگران باشد.

غفاری قدیر در مورد برخی برنامه‌های مرحله نهایی جشنواره هفدهم مقاومت گفت: یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره این است تا با شناورهای جنگی و تندرو سپاه پاسداران گشتی دریایی در خلیج فارس داشته باشیم.

وی در پایان گفت: اختتامیه جشنواره روی ناو شهید رودکی همزمان با شام نیمه شعبان برگزار خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور