معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی در فضای کنونی جز ضروریات بوده چراکه در شرایط فعلی نیاز داریم بیشتر به نشاط اجتماعی در جامعه بپردازیم.

محمدرضا طالبی، در کمیسیون ورزش استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: زمانی که مردم احساس کنند دشمن در صدد ضربه زدن به نظام است با تمام توان حضور خود را به اثبات رسانده و موضوع مشکلات اقتصادی را از حمایت از نظام جدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از سنت و آیات و روایات است، افزود: با توجه به برگزاری دو رویداد ورزشی مسابقات بین المللی شطرنج جام خاوران و مینی فوتبال جام محلات ایرانیان، باید گفت برگزاری این مسابقات در فضای کنونی جز ضروریات است چراکه در شرایط فعلی نیاز داریم بیشتر به نشاط اجتماعی در جامعه بپردازیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید با برگزاری مسابقات ورزشی، فضا را برای قشر جوان فراهم کرده تا از فضاهای تفریحی و ورزشی استفاده کنند، تصریح کرد: موضوع بعدی که حائز اهمیت بوده این است که به این موضوعات نباید تنها به دید ورزشی بنگریم و باید از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و امنیتی به بررسی آن بپردازیم.

طالبی بیان کرد: با توجه به بین المللی برگزار شدن مسابقات شطرنج لازم است فرهنگ ایران اسلامی را که دشمنان با تبلیغات رسانه‌ای سوء در حال مبارزه با آن هستند به دنیا نشان دهیم و سفیر خوبی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی با تاکید بر توجه به علم و ارتباط رسانه‌ای و نقش مهم آن‌ها در برخورد با فضایی که دشمن ایجاد کرده است، تصریح کرد: میزبانی خوب ما نشان از فرهنگ غنی اسلامی ـ ایرانی خواهد داشت که باید نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

طالبی با بیان اینکه در این خصوص هر دستگاهی باید در حوزه انتقال فرهنگ تلاش کند، افزود: صنایع دستی و میراث فرهنگی استان نشانگر فرهنگ غنی خراسان حنوبی بوده که لازم است در خلال این مسابقات ورزشی معرفی شوند؛ همچنین می‌توان کتابی از مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان تهیه کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار داد.

وی با تاکید بر پیگیری مصوبات و موضوعات مطرح شده توسط دستگاه‌ها، تصریح کرد: فرهنگ و سنت‌های خراسان جنوبی باید از رهگذر این مسابقات به خوبی معرفی شود.

گفتنی است؛ مسابقات شطرنج بین المللی جام خاوران ۷ طی ۲۵ تا ۲۸ اسفند ماه به میزبانی بیرجند و مسابقات مینی فوتبال محلات ایرانیان نیز طی سال آینده برگزار خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور