#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیک جدید کرونا در صورت بروز، سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی خواهد بود که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

محمد دهقانی روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار که در این دانشگاه برگزار شد، افزود: امیدوارم در این روزهای فروکش بیماری، مردم عزیز همراهی و مساعدت را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند تا شاهد پیک دیگری در استان و کشور نباشیم.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت گفت: امسال مراسم روز پرستار با سال‌های گذشته متفاوت است و ارج و قرب جایگاه پرستاری در این چند ماه شیوع ویروس منحوس کرونا، چند برابر شده که یاد و خاطره آن هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با هیچ زبانی نمی‌توان از کسانی که جانشان را در کف دست گذاشتند و فدا کردند، قدردانی کرد؛ هرچند در این مدت تلاش‌های زیادی از طرف دولت و وزارت بهداشت در جهت رفع برخی از تنگناها از جمله تأمین نیرو، پرداخت معوقات و تسهیل اموری که با خیال راحت بتوانید خدمات خود را ارائه دهید، انجام شده است.

وی گفت: امیدوارم با عزمی که وزارت بهداشت دارد، این مشکلات برطرف شود.

دهقانی افزود: هفته گذشته که میزبان مقام عالی وزارت در استان بودیم، با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان حضور وزیر بهداشت در بیمارستان‌ها میسر نبود، ولی از ایثارگری شما عزیزان که در این مدت انجام دادید، تشکر ویژه داشتند و اکنون شرایط خوبی داریم که امیدوارم تداوم داشته باشد.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: وظیفه دارم مراتب سلام و ارادت نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی را به محضر مبارک همه پرستاران، کادر درمانی به ویژه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ابلاغ کنم.

حجت الاسلام محمدولی عارفی افزود: طی هشت سال جنگ تحمیلی، کادر بهداشت و درمان از کسانی بودند که در لحظه لحظه این جنگ حضور داشتند و رزمندگان عزیز را در مراحل سخت التیام بخشیدند که هرگز جمهوری اسلامی ایران این فداکاری‌ها را فراموش نخواهد کرد.

وی گفت: بعد از جنگ تحمیلی هم استکبار جهانی جنگ دیگری را بر همه ملت‌ها بخصوص ایران در زمینه تهیه دارو تحمیل کرد اما کادر بهداشت و درمان ما ایران را به صدر نشاندند و آن روز اگر فقط در بیمارستان‌ها حضور داشتند امروز در سراسر ایران اسلامی حضور دارند.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: پرستاران ما دارای شاخص‌های ویژه‌ و بهترین الگو هستند.

وی افزود: ایثار و شهادت‌طلبی از فضائل دیگر این بزرگواران است همچنین کظم غیظ همراه با حسن خلق که بی‌تابی‌های بیمار را تحمل می‌کنند و بیماری که از بیمارستان مرخص می‌شود تا عمر دارد این محبت را فراموش نمی‌کند.

حجت الاسلام عارفی گفت: شکرگزاری و قدردانی از شاخص‌های دیگر پرستاران است که شاکر خدا هستند و این موقعیت را فراهم کرده تا به مردم خدمت کنند که امیدوارم خداوند به همه کادر درمان توفیق روزافزون عنایت کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این آیین به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، از مدافعان سلامت تقدیر شد.