?استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخاب گزینه اصلح در جریان انتخابات به برنامه های داوطلبان توجه داشته باشیم.
ملانوری با بیان این مطلب  خاطر نشان کرد: برنامه محوری، مهمترین اصل در پیشرفت جامعه است.
?وی ادامه داد: از آن جایی که قرار است به مدت ۴ سال مدیریت روستا، شهر و کشورمان را به منتخبین خود بسپاریم لذا باید به برنامه ها توجه کنیم و پاسخ مطالبات مان را در این برنامه ها بجوییم.
?به گفته وی؛ با انتخابات افراد فهیم، با برنامه و پرتلاش می توان آینده را تضمین نمود.
?استاندار با تأکید بر نقش احزاب، گروه های سیاسی و متنفذین در این زمینه، اظهار داشت: افراد ذی نفوذ باعث رشد عقلانیت سیاسی در جامعه می شوند.
?ملانوری افزود: کارکرد رشد عقلانیت سیاسی این است که مردم با فضای پیرامونی خود آشنا می شوند و بینش مطالبه گری در آنها تقویت می گردد.
?وی با اشاره به این که از شورای محلی انتظار داریم نیازها را رفع کرده، منطقه ای آباد و رو به توسعه رقم بزند، متذکر شد: اگر در طول ۴ سال فعالیت منتخبین مان، انتظارات و مطالباتی که داشتیم به نتیجه نرسد، دلیلش این است که در انتخاب اصلح اشتباه کرده ایم.
?استاندار با اشاره به این که باید انتخابات را بر مدار قانون و اصل بیطرفی برگزار کنیم، تأکید نمود: ما به عنوان مجری قانون، باید زمینه را فراهم کنیم تا همه تفکرات سیاسی وارد صحنه شوند و رقابتی جدی شکل بگیرد.
?ملانوری با تأکید بر این که همه مجریان انتخابات، فرمانداران و بخشداران مکلف به رعایت اصل بیطرفی هستند، گفت: ما حامل حق الناس هستیم و باید انتخابات را در کمال سلامت گ بدون جانبداری از طیف خاصی پیش ببریم.
?وی ادامه داد: برای ما موضوع مهم این است که انتخابات در فضایی آرام و سالم با مشارکت بالای مردم برگزار شود، نه این که چه کسی بیشترین رأی را می آورد و انتخاب می شود.
?استاندار در ادامه، اهالی خراسان‌جنوبی را مردمی بافرهنگ، انقلابی و ولایتمدار خواند و گفت: این مردم در دوره های مختلف انتخابات، حضور پررنگی داشته اند و ان شاء الله در این دوره هم رکورد شکن خواهند بود.

ملانوری با تأکید بر این که شوراها از بزرگترین جایگاه های خدمتی مردم هستند، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که همه افرادی که این توانایی و انگیزه را در خود می بینند و سواد و تخصص دارند، برای ورود به عرصه رقابت و حضور در جایگاه عظیم شوراها اعلام آمادگی کنند.
?وی مردم را مستحق بهترین خدمت ها عنوان کرد و گفت: نخبگان جامعه باید وارد عرصه رقابت شوند تا شوراهایی قوی داشته باشیم.