استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف ما در جذب سرمایه‌گذاران دارای اهلیت، ترغیب مردم استان به سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی است.

 “حمید ملانوری” در دیدار با سردار سید “حسین هوش السادات” فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در تهران گفت: آمادگی لازم را برای همراهی با این قرارگاه و سرمایه‌گذاری در استان داریم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های بکر و قابل توجه استان، زمینه‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی وجود دارد و قرارگاه خاتم‌الانبیا در هر حوزه‌ای که تمایل به حضور و سرمایه‌گذاری داشته باشد، ضمن استقبال، مقدمات کار را فراهم می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران که سال گذشته در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد گفت: در راستای اقدامات این ستاد، تعدادی طرح دارای توجیه اقتصادی تهیه شده که در اختیار قرارگاه قرار می‌گیرد تا در صورت صلاحدید نسبت به اجرایی شدن آنها اقدام شود.

وی حضور قرارگاه سازندگی در خراسان جنوبی را بزرگترین سرمایه‌گذاری عنوان‌ کرد و گفت: ورود قرارگاه به مباحث اقتصادی، آینده استان را تضمین می‌کند.

ملانوری با تاکید بر اینکه هدف ستاد توسعه خاوران، ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های اقتصادی است اظهار داشت: با ورود قرارگاه به عنوان یک سرمایه‌گذار دارای صلاحیت و توانمند، مردم هم همراه خواهند شد.

وی با اشاره به ورود شرکت سرمایه‌گذاری امید برای اجرای طرح تولید استیل کورد در خراسان جنوبی افزود: تاکید ما در اجرای طرح این بود که ۴۹ درصد سهام شرکت در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از این پیشنهاد، به گردش درآوردن سرمایه‌های راکد مردم و ایجاد درآمدهای پایدار برای آنهاست.

وی گفت: مشابه اتفاقی که در استیل کورد رقم خورد، پیشنهاد ما به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) هم همین است که سرمایه‌گذاری‌ها به نحوی باشد تا مردم مشارکت کنند.

ملانوری با تشریح موقعیت جغرافیایی و اقلیم منطقه گفت: خراسان جنوبی علیرغم خشکسالی‌های چندین ساله و بارندگی‌های اندک، سرزمین محصولات کشاورزی خاص است و به عنوان تنها تولیدکننده زرشک و عناب و دارنده با کیفیت‌ترین زعفران کشور، زبانزد است.

وی اضافه کرد: با وجود چنین ظرفیت‌هایی متاسفانه درآمد مردم از محصولات کشاورزی بسیار ناچیز است.

استاندار خراسان جنوبی علت را در فروش فله‌ای محصولات عنوان کرد و گفت: اگر زمینه‌های فرآوری این محصولات فراهم شود، بالطبع اشتغالزایی، درآمدزایی و سودآوری را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این ظرفیت‌ها در معادن، گردشگری و مرز هم وجود دارد افزود: همه اصرار ما برای حضور سرمایه‌گذاران دارای اهلیت در خراسان جنوبی، استفاده از این توانمندی‌ها و کمک به درآمد و معیشت مردم منطقه است.

سردار سید “حسین هوش السادات” فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در پایان این نشست برنامه‌ریزی برای مشارکت اقتصادی بنا به موقعیت خراسان‌ جنوبی و حوزه اختیارات قرارگاه را منوط به حضور در استان، رصد شرایط و مطالعات فنی طرح‌ها دانست.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در راستای اهداف و سیاست‌های ستاد توسعه خاوران مبنی بر ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور و سرمایه‌گذاری در استان، طی روزهای اخیر با شماری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تهران دیدار و مذاکره کرد.