استاندار خراسان جنوبی گفت: باید زندگی در شرایط خاص کرونایی را بیاموزیم و ضمن توجه دقیق به دستورالعمل‌های بهداشتی، با بهره‌جویی از روش‌های نوین و رفع نواقص سال گذشته، با تمام توان در راستای ارتقای آموزشی دانش‌آموزان تلاش کنیم.

محمد صادق معتمدیان روز جمعه در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: فرارسیدن سال تحصیلی جدید، نویدبخش دوره جدیدی از تلاش و کوشش در مسیر سرنوشت‌ساز تعلیم و تربیت و حرکت به سمت فتح قله‌های رفیع دانش است.

وی افزود: فصل جدیدی از حیات علمی کشور پیش روست و این روزها را باید سرآغاز لبخند و شادی فرزندان مستعد و با اراده این مرز و بوم تلقی کرد که توسعه همه‌جانبه میهن را در سر می‌پرورانند؛ بی‌شک مدرسه دومین خانه، مأمن آینده‌سازان و نخستین نهاد اجتماعی برای ورود به دنیای جدیدی است که از اکنون باید در آن تمرین خودباوری، علم‌اندوزی و نگاه توسعه‌نگر داشت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: توسعه فرهنگی استان خراسان جنوبی، مرهون تلاش بی‌وقفه معلمان، فرهنگیان و اساتید دلسوزی است که درس عشق دادند و مشق ایمان کردند تا این خطه نخبه‌پرور و عالم‌خیز، به مهد پرورش «پدران علم» کشور در علوم گوناگون تبدیل شود.

وی گفت: نیمه شهریور امسال در شرایطی به استقبال بازگشایی مدارس می‌رویم که ایران عزیز، با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و این میهمان ناخوانده، همه امورات کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است؛ لیکن باید زندگی در شرایط خاص کرونایی را بیاموزیم و ضمن توجه دقیق به دستورالعمل‌های بهداشتی، با بهره‌جویی از روش‌های نوین و رفع نواقص سال گذشته، با تمام توان در راستای ارتقای آموزشی دانش‌آموزان تلاش نماییم.

معتمدیان افزود: اینجانب فرارسیدن سال تحصیلی جدید را به صاحبان خرد و اندیشه، به ویژه فرهنگیان ارجمند و دانش‌آموزان عزیزِ بهارستان علم و ادب، تبریک عرض نموده و امیدوارم در سالی که به تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مزین به نام «جهش تولید» شده است، بتوانیم ایران اسلامی را به قله‌های امید، پیشرفت و سربلندی برسانیم؛ ان‌ شاءالله.