محمدعلی واقعی عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه المپیاد دادرس بیان کرد: طرح دادرس دانش آموزان را برای روزهای سخت و ورود به اجتماع آماده می کند.

وی بیان کرد: همانگونه که نیروهای امدادی برای تمام حوادث مترقبه و غیر مترقبه آماده هستند، آموزش های امدادی هلال احمر کمک می کند که در وقوع حوادث در کمترین زمان ممکن، بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

واقعی با اشاره به آموزش های هلال احمر اعم از پاسمان، احیای قلب و کمک های اولیه بیان کرد: این آموزش ها باعث تقویت خودامدادی بین دانش اموزان، آشنایی با حوادث طبیعی و غیر طبیعی و نحوه برخورد با آن ها می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: ارتقاء سطح آمادگی خانواده ها در برابر حوادث، کمک به احیای زندگی در حوادث و افزایش مهارت های دانش آموزان در مقابله با بحران از جمله اهداف محوری طرح دادرس است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ مدرسه در خراسان جنوبی تحت پوشش طرح دادرس قرار گرفتند، افزود: افزایش مشارکت های اجتماعی و تقویت حضور در امور مختلف جامعه از نتایج مطلوب این طرح بوده است.

واقعی از اجرای طرح مشارکتی سلامت در مدارس خبر داد و گفت: ۱۵ درصد دانش اموزان تحت پوشش این‌طرح قرار گرفته و با انواع مسائل بهداشتی و بیماری های واگیر و غیر واگیر آشنا شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: طرح خانه مدرسه و همیار مشاور از دیگر طرح های اجرا شده در راستای افزایش ارتقاء مهارت های دانش آموزان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله