امام جمعه موقت بیرجند گفت: بصیرت و مقاومت از اصول مکتب شهید سلیمانی است که ریشه در مکتب اهل بیت دارد و باید آنها را الگو قرار دهیم.

حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع المهدی (عج) برگزار شد با اشاره به دهه بصیرت و مقاومت افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) مظهر حرکت در مکتب الهی است و آیت الله مصباح یزدی هم عالمی بصیر و مقاوم در مسیر حق بود.

وی سردار سلیمانی را نماد بصیرت و مقاومت در دنیای اسلام خواند و اظهار داشت: حضرت ام‌البنین (س) هم بهترین الگو برای مادران و همسران شهداست و امیدواریم همه ما به‌خوبی از این بانوی بزرگوار درس بگیریم.

خطیب جمعه بیرجند با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها گفت: سردار سلیمانی محور بصیرت و مقاومت است و به فرموده مقام معظم رهبری، او هرگز انسان دور از دسترسی نیست و شخصی بود که از دل یک روستا برخاست اما جایگاه جهانی پیدا کرده و دارای یک مکتب است.

وی با اشاره به اینکه اساس مکتب قرآن و اهل بیت تفکر است افزود: شریعت و حجت باطنی از تفکر بوده و حتی از عبادت برتر است زیرا انسان بدون تفکر به معرفت، توحید و بصیرت نمی‌رسد، عنصر عقل انسان را به فرهنگ اسلامی می‌رساند اما زمانی به توحید و حقایق دین می‌رسیم که در مسیر اسلام به سمت هدف نهایی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه شناخت درست مسیر سعادت، اهمیت دارد و لازمه آن داشتن بصیرت است گفت: هنر سردار سلیمانی این بود که براساس مسایل روز، بصیرت، صبر و مقاومت داشت و در مسیر فرهنگ دین حرکت کرد که باید نسل جدید این آموزه‌ها را از مکتب حاج قاسم بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی پیوسته به مراقبت از نظام اسلامی سفارش می‌کرد و به‌خوبی فهمید اگر نظام صدمه ببیند همه زحمات بزرگان دین بر باد خواهد رفت بنابراین اگر دشمن بر کشور حاکم شود از اسلام چیزی برجا نمی‌ماند و هیچ ترحمی به تمامیت ارضی و دین ما نخواهد داشت.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر لزوم پیمان با سردار سلیمانی در زمینه بصیرت‌آموزی گفت: دومین رکن بصیرت شهید سلیمانی آگاهی نسبت به ولایت فقیه بود لذا ستون نظام اسلامی را ولایت فقیه می‌دانست پس اگر اسلام و قرآن را خواهانیم باید پای ولایت بایستیم.

وی افزود: همانطور که سردار سلیمانی تاکید داشت از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی با ولایت فقیه است و این شهید والامقام به همه مسوولان و جناح‌ها توصیه کرده که ولایت عملی ولی فقیه را بپذیرند و به دستورات او توجه کنند.

حجت‌الاسلام مختاری گفت: لذا امروز باید ضمن تجدید پیمان با سردار سلیمانی، بدانیم پرچم عزت اسلام و اهل بیت در دست مقام‌ معظم رهبری است که اگر بیفتد همه ارزش‌ها از بین خواهد رفت پس نباید در سخت‌ترین شرایط از حمایت رهبری دست بکشیم.

وی اظهار داشت: رکن صبر و مقاومت هم از اهمیت زیادی برخوردار است که باید در مکتب شهید سلیمانی به آن پرداخته شود.

خطیب جمعه بیرجند افزود: تبیین مهمترین قدم برای مقابله با جنگ شناختی دشمن است تا حقانیت دین برای مردم و قشر جوان روشن شود لذا خانواده‌ها، جوانان، آموزش و پرورش، حوزه، دانشگاه و همه نهادهای فرهنگی باید مراقب توطئه‌های خطرناک دشمن در جنگ شناختی باشند.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: مهمترین خواسته ظالمانه و ناحق که از طرف اقلیتی ناچیز و وطن‌فروش القا می‌شود براندازی اسلام است، اینها آمدن اسلام به ایران بعد از گذشت سال‌ها را هنوز نتوانستند قبول کنند و همواره با اسلام مخالف هستند البته به خاطر ضعف منطق در این افراد است.

حجت‌الاسلام مختاری افزود: ایرانیان غیرمسلمان ۲ دسته هستند که یک دسته غیرت ایرانی دارند و می‌دانند عزت و استقلال ایران در پرتو جمهوری اسلامی محقق می‌شود لذا علیرغم اینکه مسلمان نیستند اما حامی نظام هستند.

وی اظهار داشت: اما برخی افراد غافل، جاهل یا مزدور هستند و در خارج کشور رسانه‌های بیگانه را مدیریت می‌کنند لذا بازیچه استکبار شده و به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: این افراد بازیچه شیطان هستند که استکبار آنان را ابزار دست قرار داده و با قدرت رسانه‌ای و صنعتی تلاش می‌کند دوباره بر ایران سلطه پیدا کند لذا با استفاده از چنین افرادی به دنبال اهداف پلید خود است.

وی با اشاره به جنگ شناختی نامتوازن دشمن علیه نسل جدید کشور گفت: آنها می‌دانند که با اقلیت نمی‌توانند کاری انجام دهند لذا با جنگ شناختی و معرفتی تلاش دارند نگاه نوجوانان و جوانان را تغییر دهند که باید این مطالبه اقلیت ناچیز را مطرح کنیم تا نتوانند نسبت به فرزندان عزیز ما اهداف شوم را پیدا کنند.

حجت‌الاسلام مختاری هوشیاری عموم مردم در این مسیر را ضروری دانست و تاکید کرد: باید به همه مستکبران و مزدوران فهماند که براندازی اسلام در ایران نه ممکن است، نه معقول و نه مفید؛ بلکه خیانت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه براندازی با اصول دموکراسی، عقلی و فطرت انسانی هم سازگار نیست گفت: همه آموزه‌های اسلامی مطابق عقل بوده لذا انکار خداوند، بی‌دینی و حیوانیت است.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تلاش‌های مذبوحانه وطن‌فروشان با فطرت انسان سازگار نیست افزود: این موضوع حتی با اصول دموکراسی هم منطبق نبوده چون اگر نظر مردم اهمیت دارد، اکثریت جامعه از صدر اسلام مومن و مسلمان بوده و همواره خدمات زیادی به اسلام کرده‌اند.

وی بیان کرد: وجود بزرگترین مبلغان اسلام در نقاط دور موید این مطلب است و اسلام هم متقابلا به ملت ایران خدمات زیادی داشته است لذا این ملت با جان و دل طرفدار اسلام بوده و بعد از ۱۴۰۰ سال تنها ملتی است که ضعف مسلمانی خود را با انقلاب اسلامی جبران کرد.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه اسلام در ایران بعد از انقلاب اسلامی گسترده‌تر و عمیق‌تر شده است گفت: نظامی برپا شده که قانون آن براساس اسلام است و ولی فقیه اسلام‌شناس دارد لذا اگر کسی به نظر ملت احترام بگذارد باید بداند که اکثریت مردم معتقد به اسلام هستند اما مستکبران با تزویر، اغتشاش و آشوب می‌خواهند به اسلام و تمامیت ارضی ایران صدمه بزنند.

وی با بیان اینکه مردم، ایران را با اسلام می‌خواهند و اسلام بزرگترین حافظ ایران است افزود: در طول تاریخ همواره با حمله دشمنان بخشی از خاک کشور به دلیل بی‌لیاقتی حاکمان وقت جدا شد و تنها دوره‌ای که دشمنان با هم متحد شدند و حمله کردند ولی فرزندان مکتب اسلام و امام، خون و جان دادند ولی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت همین دوره جمهوری اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت بیرجند تصریح کرد: اگر غیرت دینی و ایرانی با هم ترکیب شود کشور را بیمه می‌کند لذا باید پای نظام جمهوری اسلامی بایستیم، ما در پرتو اسلام به امنیت، استقلال و شرافت رسیده و طی چهار دهه گذشته پشرفت کرده‌ایم لذا با برطرف کردن نقاط ضعف و رفع مشکلات باید به سمت تعالی و پیشرفت بیشتر برویم.