فرماندار بیرجند گفت: پدافند غیرعامل یک پله بالاتر از مدیریت بحران است و اگر در این حوزه کار کردیم به‌طور حتم بحران را هم مدیریت خواهیم کرد.

علی ناصری روز پنجشنبه در نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان بیرجند افزود: حوزه کار پدافند غیرعامل فقط به مدیر دستگاه‌ها مرتبط می‌شود و مدیران باید در ارتباط با وظیفه‌ای که دارند، پاسخگو باشند.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند «پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود امروزه اهمیت پدافند غیرعامل به طور طبیعی باید برای مسئولان شناخته شده باشد» افزود: سخنان رهبری در ارتباط با پدافند غیرعامل برای همه ما قابل اجرا است.

ناصری اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل دستگاه‌ها چالش‌ها و وسایل مورد نیاز در حوزه پدافند غیرعامل را هر چه سریعتر به شورا ارایه دهند تا کمبودها از طریق اعتبارات استانی و پیگیری‌های ملی مرتفع شود.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی برای ارایه دستاوردهای دستگاه‌ها در حوزه پدافند غیرعامل به مردم است که دستگاه‌ها باید با حداکثر توان وارد عمل شوند.

فرماندار بیرجند ادامه داد: حضور دستگاه‌ها در این نمایشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و دستگاه‌ها پس از هفته پدافند غیرعامل گزارش تکمیلی اقدامات را به شورا اعلام کنند و حتما گزارش‌ها در قالب فایل word باشد تا عملکرد هفته پدافند غیرعامل استان تهیه شود.

وی گفت: شهرداری بیرجند هرچه سریعتر نسبت به تکمیل و تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل مرکز استان اقدام کند تا اقدامات با برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود.

ناصری اظهار داشت: برخی ساخت و سازهای حاشیه شهر بیرجند به مخازن نفت نزدیک می‌شود که باید جلوی ساخت و ساز در این محدوده با هر تدبیری گرفته شود، ایجاد کمربند سبز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی گفت: کمیته پایش فضای فیزیکی و عمومی شهرستان بیرجند با همکاری معاونت عمرانی تشکیل و نواقص موجود برطرف شود، نظام مهندسی اگر ساز و کارهایی در این زمینه دارد سیاستگذاری کند.

ناصری اضافه کرد: درهای ورودی مدارس، ادارات شهرستان و فضاهای مذهبی به هیچ وجه استاندارد نیست که باید مد نظر نظام مهندسی قرار گیرد تا سلامت و امنیت مردم با مشکل مواجه نشود.

وی با تاکید بر زیرپوشش رفتن مناطق شهری و روستایی به اینترنت گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام انتخابات اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به تحقق این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

هشتم تا ۱۴ آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل گرامی داشته می‌شود.