#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تلاش ما این است که تا سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی شود و برای آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی دغدغه‌ای به لحاظ اعتباری نداریم.

حسین امامی روز چهارشنبه افزود: در حال حاضر آبرسانی پایدار به ۸۰ روستای استان در دست اجراست و مراحل پایانی کار را طی می‌کند.

وی بیان کرد: آبرسانی پایدار به ۱۰۰ روستای استان با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد شبکه آب در استان داریم که ۴۹ روستا از محل اعتبارات ملی و محرومیت‌زدایی تعیین تکلیف شده‌ و آبرسانی به ۲۵ روستا را از محل اعتبارات ملی و استانی شروع خواهیم کرد.

وی افزود: برای آبرسانی به ۴۶ روستای باقیمانده به دنبال این هستیم که در یک قرارداد متمم در فهرست طرح‌های ملی و محرومیت‌زدایی قرار گیرند.

امامی گفت: ۲۶ مجتمع آبرسانی ملی را در دست اجرا داریم که از این تعداد ۲۳ مجتمع با ۴۹ روستا در قرارداد محرومیت‌زدایی آمده و در زمینه اعتبارات محرومیت‌زدایی قرارداد ما ۳۰ ماهه است که در ۲ سال آینده این ۲۳ مجتمع به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، ۲۰۲ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته و تلاش ما این است که مجتمع‌های آبرسانی در قرارداد محرومیت‌زدایی کمتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: سه مجتمع غیرملی و پنج مجتمع تک روستایی داریم که توسط سایر پیمانکارها در دست اجراست.

وی اظهار داشت: در کنار آبرسانی سیار به روستاها اقدامات لازم برای پایدارسازی شبکه‌ها هم در حال انجام است.