. روح اله محمدی که به عنوان نماینده خانه معدن در جلسه شورای معادن استان حضور داشت خطاب به دکتر سرقینی معاون معدنی وزیر صمت : اینجا کمربند امنیتی ایران است . اگر مرز خالی از سکنه بشود دودش به چشم همه میرود.

?  در جلسه شورای معادن که در محل استانداری خراسان جنوبی با حضور آقای دکتر سرقینی معاون صنایع معدنی وزیر صمت برگزار شد آقای مهندس شهرکی به بیان آمار و ارقام معادن فعال و ذخیره های قطعی و پتانسیل های بالقوه استان پرداخت  ، پس ازایشان اساتید دانشگاه و رییس سازمان نظام مهندسی معدن و مدیرعامل ذغال سنگ طبس هرکدام به بیان مشکلات معدنی درسطح استان پرداختند

?  روح اله محمدی که از طرف خانه معدن و به نمایندگی از معدنکاران در جلسه حضور داشت با بیان اینکه خراسان جنوبی همسایه سیستان وبلوچستان و دارای کیلومترها مرز مشترک با افغانستان است این استان را کریدور امنیتی ایران برشمرد و افزود اگر مرزنشینان بخاطر مشکلات معیشتی مرز را ترک کنند آسیب های فراوانی دامن استانهای همجوار و کل کشور را خواهد گرفت.
ایشان از معاون معدنی وزیر صمت خواستند که نگاه ویژه ای به خراسان جنوبی داشته باشند و لااقل در دریافت حقوق دولتی یا تبصره ماده دو و سه در مرحله صدور پروانه اکتشاف یا معافیت مالیاتی برای صادرات محصولات معدنی خراسان جنوبی یا اختصاص یارانه تأمین لوازم لجستیکی مصرفی برای معادن فعال به حرکت و پویایی تولید دراین استان کمک کنند.
ایشان اضافه کردند که خراسان جنوبی یک جزیره دور از مرکز است که باید علاوه بر وجود معادن متنوع ، قانونگذاران و تصمیم گیران با در نظر گرفتن تمهیدات تشویقی جذاب ، انگیزه ی حضور سرمایه گذاران دراین استان را بالا ببرند.
ایشان با گله ازاینکه این استان مرد قانون زیاد دارد افزودند در اینجا همیشه مر قانون به خشک ترین شکل اجرا میشود و اکثر مدیران کمترین انعطافی در مواجهه با تفسیر قانون دارند.

?  در پایان آقای دکتر سرقینی ضمن تأیید گلایه های مطروحه به اعضای حاضر در شورا قول رسیدگی به مشکلات بصورت ویژه دادند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله