رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارش باران و برف به‌صورت فراگیر از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه هفته جاری در استان پیش‌بینی می‌شود و در این زمینه هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

جواد نخعی روز یکشنبه ظهار داشت: با نفوذ و تقویت توده هوای جوی، در نقاط مرتفع بارش‌ها به صورت برف خواهد بود اما بارش برف بیشتر در مناطق شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با ورود سامانه جدید در اکثر شهرستان‌های استان بارش باران و به خصوص برف را خواهیم داشت و این سامانه تا حدی تمام نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی از اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید، تشکیل مه در گردنه‌ها باعث کاهش دید افقی خواهد شد.

وی افزود: در این هشدار پرهیز از سفرهای غیر ضرور، همراه داشتن تجهیزات زمستانه مانند زنجیر چرخ، اطمینان از عملکرد بخاری وسیله نقلیه، داشتن سوخت کافی، رعایت سرعت مطمئنه، حفاظت از کنتورهای آب و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری، تهیه سوخت کافی در گلخانه‌ها و واحدهای دام و طیور و مصرف بهینه سوخت توصیه می‌شود.

نخعی تاکید کرد: کشاورزان و دامداران به صورت ویژه تمهیدات لازم را بیندیشند تا دچار خسارت نشوند.

وی با بیان اینکه کاهش دمای ۱۰ تا ۱۵ درجه از روز سه‌شنبه تا صبح جمعه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود گفت: سرما و یخبندان شبانه به‌ویژه برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری تشدید می‌شود.

صبح امروز سربیشه با پنج درجه زیر صفر سردترین و بندان با ۲۲ درجه سانتیگراد گرمترین ایستگاه استان بودند، تغییرات دما در مرکز استان هم بین سه درجه زیر صفر تا ۱۵ درجه سانتیگراد به ثبت رسید.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی، اقدام ضروری را می‌رساند و احتمال خسارت گسترده زیاد است

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور