مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: ۵۳۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و طرح مسکن اقشار کم‌درآمد در این شهرستان در دست ساخت است.

حمید حاجی‌زاده روز چهارشنبه افزود: در زمینه اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سربیشه ۷۰ متقاضی نهایی و تایید شده‌اند که زمین ساخت مسکن تحویل تمامی این متقاضیان شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۷۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن، ۲۸ واحد به مرحله انعقاد قرارداد با بانک، ۲۸ واحد انجام عملیات اجرایی، ۱۸ واحد اجرای اسکلت، ۱۰ واحد اجرای سقف و ۲ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن در قالب گروه‌های ساخت ۲ نفره در شهر سربیشه تامین شده و میزان تسهیلات اختصاص یافته به ازای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد با دوران ساخت و بازپرداخت ۱۲ ساله توسط بانک مسکن است که هیات دولت به تازگی افزایش سقف تسهیلات را به ۱۵۰ میلیون تومان ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در این واحدها اعمال تخفیف ۳۰ درصدی هزینه‌های پروانه ساختمانی توسط شهرداری را داریم و واگذاری زمین در قالب اجاره ۹۹ ساله است.

حاجی‌زاده با اشاره به اجرای طرح مسکن اقشار کم‌درآمد در استان گفت: تعداد ۴۶۰ واحد سهمیه مسکن اقشار کم‌درآمد شهرستان سربیشه است که معرفی و انعقاد قرارداد تسهیلات برای همه متقاضیان انجام شده است.

وی افزود: اکنون تعداد ۳۶۷ واحد در مرحله فونداسیون، ۲۶۸ واحد اسکلت، ۲۱۹ واحد سقف، ۱۷۰ واحد سفت‌کاری و ۷۴ واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان سربیشه گفت: این واحدها با تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بنیاد مسکن و کمک بلاعوض ۳۰ میلیون تومانی در سطح سه شهر و روستاهای شهرستان در حال اجراست.

وی به افزایش تسهیلات مسکن روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری اشاره کرد و گفت: متقاضیان در شهرها و روستاها می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن نسبت به تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل اقدام کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به ساخت مسکن محرومان از محل تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه افزود: ۶۳۵ واحد سهمیه مسکن محرومان در سال ۱۳۹۸ به شهرستان اختصاص یافت که بعد از شهرستان بیرجند بیشترین سهمیه متعلق به این شهرستان بوده است.

وی اظهار داشت: این واحدها با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی مسکن روستایی بنیاد مسکن و کمک بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی در شهرستان سربیشه ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.