#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۴۲ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان با پیگیری‌های استاندار و مساعدت وزارت نیرو هزینه شده است.

 مهدی دادگر در نشست شورای ادارای استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار در اولین روز هفته دولت برگزار شد اظهار داشت: خراسان جنوبی در جذب این اعتبار در سطح کشور پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه پست ۴۰۰ کیلوولت معادن شاهکوه در نهبندان با پیگیری‌های ویژه استاندار و با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان منعقد شده است گفت: این طرح برای توسعه زیرساخت‌های منطقه خراسان جنوبی و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم یک ناترازی تولید و مصرف را در خراسان جنوبی و کشور داشتیم بطوری که مصرف از تولید پیشی گرفت، افزود: در یک سال گذشته ۱۲ هزار مشترک جدید به جمع مشترکین شرکت برق استان اضافه شد که مصرف را افزایش داد.

وی یادآور شد: علیرغم این موضوع با تدابیر دولت و همراهی‌هایی که در استان اتفاق افتاد، در یک سال گذشته ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت هزار و ۸۰۰ کیلو وات و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شد که با این وجود اگر مصرف استان بالا رفت به ظرفیت تولید هم اضافه کردیم.

دادگر اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار برای سه نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی به ظرفیت ۳۵ مگاوات، سرمایه‌گذاران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی از خرید سه دستگاه بالابر خط گرم برای شهرستان‌های استان با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به بالابر تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری شرایط پایداری در زمینه مصرف برق داشتیم که آرامشی برای مشترکین بود، افزود: این موضوع در شرایطی رقم خورد که پیک بار استان به ۳۶۶ مگاوات در تابستان سال جاری رسید و پیک بار ما در تابستان سال گذشته ۳۰۶ مگاوات بود با وجود افزایش پیک بار، توسعه خدمات برق‌رسانی را هم داشتیم و پاسخ مثبت به تمام متقاضیان داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات استان در راستای کاهش مصرف برق هم از مجموع دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ۱۸ دستگاه موفق شدند که در داخل ساعت اداری کاهش مصرف داشته باشند، گفت: در مجموع دستگاه‌های اجرای استان در ساعات اداری و ساعات غیر اداری در مدیریت مصرف برق همراهی خوبی داشته‌اند.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ۵۱ درصد، شرکت برق استان با ۳۵ درصد و شرکت آب منطقه‌ای هم با ۲۷ درصد به ترتیب بیشترین مدیریت مصرف را داشته‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی هم در این نشست خواستار همکاری دستگاه‌های استان در تامین اتوبوس برای جابجایی هزار و ۲۰۰ خدمه موکب‌های اربعین خراسان جنوبی شد.

موسی جوینده افزود: این تعداد خدمه باید با ناوگان عمومی به عراق منتقل شوند که تأمین اتوبوس برای جابجایی آنها از مواردی است که لازم است در دستور کار ادارت و سازمان‌ها قرار گیرد.

وی گفت: اربعین امسال ۴۲ موکب از این استان در عراق مستقر می‌شوند که در سالهای ابتدایی آغاز این راهپیمایی فقط ۲ موکب استان به زائران ارائه خدمات می‌کرد.

وی ادامه داد: از مجموع این موکب‌ها هشت موکب داخل استان بعد از ایام پایانی ماه صفر و زمان بازگشت زائران پاکستانی به آنها خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی افزود: با توجه به کمک‌های خوب مردم استان آمادگی داریم که روزانه از ۶۰ هزار زائر حسینی با بهترین کیفیت را پذیرایی کنیم.

جوینده گفت: امسال برای اولین بار زیرساخت‌های موکب‌های استان در شهر کاظمین از محل کمک‌های خیرین تأمین شده  که این افتخار بزرگی برای خراسان جنوبی است.