#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۵ درصد افراد بالای ۱۲ سال در این استان که جامعه هدف واکسیناسیون هستند، دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: پنج مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در بیرجند و در شهرستان‌ها هم مراکز واکسیناسیون فعال است که می‌طلبد مردم توجه بیشتری به تزریق واکسن داشته باشند.

وی گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۳۶ هزار دز واکسن کرونا به جامعه هدف استان تزریق شده که از این تعداد ۵۵۷ هزار و ۲۶ نفر دز اول، ۴۹۵ هزار و ۱۵۲ دز دوم و ۸۳ هزارو ۹۰۰ نفر دز سوم را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: تاکنون تزریق دز اول واکسن کرونا به ۸۷ درصد و دز دوم به ۷۶ درصد در استان رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از کرونا دریافت دز سوم باید در اولویت جامعه هدف قرار گیرد تا آمار رو به کاهش مبتلایان به این ویروس ادامه یابد.

شریف‌زاده افزود:  طبق آخرین آمار اکنون ۱۰۰ بیمار تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۵ نفر کرونا مثبت، ۹ نفر در آی سی یو و حال سه نفر وخیم است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون هزار و ۲۷۴ نفر در خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.