س

ومین سوگواره تعزیه در خراسان جنوبی برگزار می شود
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری سومین سوگواره تعزیه استان به میزبانی شهرستان درمیان (شهر قهستان) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛سید علی زمزم با اعلام این خبر بیان داشت: سومین سوگواره تعزیه به منظور استمرار باورهای آیینی و آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هر چه بیشتر آیین تعزیه، همزمان با دهه اول محرم الحرام امسال مصادف با مهر ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به شرایط و مقررات عمومی این سوگواره افزود: این سوگواره بخش رقابتی ندارد و تعزیه های منتخب باید شرایط اجرای صحنه ای را داشته باشند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بدیع بودن و خلاقیت با حفظ اصالت در اجرای تعزیه برای هیئت انتخاب را از دیگر شرایط و مقررات این سوگواره ذکر کرد و گفت: موضوع تعزیه، اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است و حداکثر پذیرش تعداد اعضای گروه ١۵ نفر است.

وی با بیان اینکه اجرای گروه های برگزیده بر اساس برنامه ریزی های دبیرخانه خواهد بود و شرکت کنندگان با ارسال و تکمیل فرم تقاضای حضور متعهد به پذیرش مقررات سوگواره هستند، تصریح کرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص زمان اجرای تعزیه ها بر عهده ستاد برگزاری سوگواره است.

زمزم ارسال یک نسخه از تعزیه به همراه فیلم اجرا در قالب لوح فشرده و تکمیل فرم حضور در سوگواره را ضروری اعلام کرد و گفت: آخرین مهلت دریافت متون ١٠ شهریور و زمان بازبینی و اعلام به گروه های منتخب ٢٠ شهریور است.

وی خاطرنشان کرد: سوگواره از ٣ تا ۵ مهرماه (مصادف با ۴ الی ۶ محرم الحرام) به میزبانی شهرستان درمیان (شهر قهستان) برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد:سومین سوگواره تعزیه خراسان جنوبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان، بخشداری قهستان، ستاد نماز جمعه قهستان، هیئت ابوالفضلی درخش و حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی قهستان برگزار می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله