مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برگزاری نخستین جشنواره فیلم، عکس و سفرنامه نوروزی در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

محمود بستانی اظهار کرد: این جشنواره به همت اداره امور فرهنگی مرکز روابط عمومی سازمان میراث با برگزاری مسابقه رقابتی به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات سفرهای نوروزی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ۲۹ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۳۰ فروردین ماه جاری ادامه دارد، بیان کرد: نوروز، نمادها و آیین ها از محورهای این جشنواره است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست های کلی مبتنی بر تبیین مولفه های فرهنگی و تشویق و ترغیب عموم به فعالیت های موثر و نگاه هدفمند اعلام کرد.

بستانی گفت: همچنین کمک به شناخت و فرهنگ‌سازی در جهت حفظ میراث طبیعی و تاریخی کشور، استفاده از ابزار هنر جهت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی درباره جنبه‌های مختلف گردشگری ایران، معرفی و آگاه سازی در رابطه با میراث فرهنگی و تاریخی صنایع دستی و گردشگری کشور، ارتقای سطح بینش و آگاهی جامعه نسبت به ارزش های فرهنگی، کمک به تولید محتوا و توسعه آن در قالب حمایت از محصولات فرهنگی به ویژه تولید فیلم کوتاه وعکس و دستیابی به آثار فاخر تصویری در این زمینه از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی تصریح کرد: این جشنواره در قالب بخش های رقابتی شامل فیلم و ویدئو دیجیتال، عکاسی با موبایل یا دوربین دیجیتال و سفرنامه نویسی در قالب موضوعات سفر و جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و اماکن تاریخی، طبیعت سفرنامه نویسی در آیین‌ها، سفره ها و سنت‌های نوروزی طراحی شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به شرایط شرکت در بخش های مختلف  جشنواره افزود: کیفیت فیلم های ارسالی، نبود واترمارک و نوشته ای بر روی فیلم از جمله اهم شرایط این جشنواره است.

بستانی با تاکید بر اینکه فیلم های موبایلی حتما به صورت افقی (لند اسکیپ) تهیه شوند، گفت: پسوندهای مجاز برای ویدئوهای ارسالی باید wmv ،movmpeg ،  avi و flv  بوده و مدت زمان فیلم ۶۰ ثانیه و حداکثرحجم مجاز فایل ۲۵MB  باشد.

وی افزود: در بخش عکس نیز ارسال سه تا چهار عکس برای همه موضوعات از جمله شرایط است و آثار عکاسی نیز باید به صورت حقیقی در فضای بیرونی جامعه موجود باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: عدم ارسال عکس‌های روتوش شده و یا اصلاح شده توسط نرم‌افزارهای گرافیکی نیز باید مد نظر شرکت کنندگان قرار گیرد.

بستانی ادامه داد: همچنین سفرنامه ارسالی باید در قالب یک فایل ورد (متن تایپ شده به فارسی) ارائه و توسط شخص شرکت کننده در مسابقه تهیه شده و به صورت کامل و مفید باشد و از هیچ وب سایت یا وبلاگ دیگری برداشت و منتشر نشده باشد.

وی اظهار کرد: سفرنامه ها باید از لحاظ شیوه نگارش ادبی مناسب و از لحاظ حجم و تعداد کاراکتر در سطح قابل قبولی باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به نفرات برگزیده هر بخش جوایزی اختصاص می یابد و علاقمندان می توانند آثار خود را به آدرس اینترنتی  farhangi@ichto.irبه همراه مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تلفن تماس ثابت و تلفن همراه ارسال کنند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله