معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: بودجه شهرداری‌های استان در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 علیرضا عباس‌زاده در جلسه کارگروه‌های تخصصی مشاوره‌ای سازمان همیاری شهرداری‌ها گفت: بیش از ۶۰ درصد اعتبارات شهرداری‌های استان در سال گذشته با کمک دولت تامین شد که گامی مهم در جهت توسعه شهری است.

وی افزود: ماموریت اصلی سازمان همیاری شهرداری‌ها توانمندسازی شهرداری‌هاست که باید در استان به خوبی محقق شود و با تحقق این امر شاهد ارتقای سطح خدمات به شهروندان باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری‌ها در امور پیمانکاری، اجرا و فنی و مهندسی باید منجر به ایجاد درآمد پایدار، اشتغال، تولید و در نهایت ایجاد ثروت در استان شود.

وی با تاکید بر اجرای مصوبات کارگروه‌های تخصصی گفت: امروز چهار کارگروه مدیریت فنی و مهندسی، مدیریت منابع انسانی، کارگروه حقوقی و قراردادها و کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری و اقتصاد در استان برگزار شد.

عباس‌زاده ادامه داد: در این کارگروه‌ها، پروژه‌های قابل تعریف و سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها مورد بررسی تخصصی قرار می‌گیرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند، ۱۱ شهرستان و ۳۱ شهر دارد.