معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: وظیفه ما تسهیل سطح دسترسی مردم  انقلابی و متدین به البسه اسلامی است.

محمدرضا  طالبی، در سومین  جلسه برنامه ریزی و هماهنگی راه اندازی و ایجاد بازارچه های عفاف و حجاب در استان اظهار کرد: مردم متدین ما بناچار مجبورند از محصولات غیراسلامی خریداری و استفاده نمایند لذا وظیفه ما تسهیل سطح دسترسی مردم به البسه اسلامی  است.

وی با اظهارتأسف از این که در جامعه اسلامی مردم نمی توانند در مراجعه به بازار البسه با پوشش اسلامی و سنت‌هایی که به آن پایبندند را به راحتی تهیه کنند، یادآور شد: این مهم محصول اقدامات دشمن و به جهت عدم برنامه ریزی مناسب مسئولین امر در زمان های گذشته بوده است.

به گفته وی؛ عمده حرکت  و رویکرد دولت  انقلابی و مردمی  به سمت ترویج مسائل اسلامی  در حوزه‌های مختلف نظیر پو شش اسلامی است.

معاون استاندار تصریح کرد: در زمینه عفاف و حجاب قوانین زیادی  وضع شده که به درستی عمل نمی شود به عنوان مثال بخش عمده ای از البسه موجود در بازار غیر اسلامی است که از طریق واردات یا تولیدات تولیدکندگان داخلی یا از طریق قاچاق از مبادی غیر رسمی وارد کشور می شود که همه آنها قابل کنترل و نظارت می باشد.

طالبی اظهار کرد: جلسه هماهنگی  جهت راه اندازی بازارچه های ارائه البسه اسلامی  با قید فوریت با محوریت فرمانداران و با دعوت از ائمه جمعه، نماینده بنیاد علوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور دستگاه های فرهنگی شهرستان  ها برگزار و تصمیمات  لازم  در خصوص راه اندازی  بازارچه های عفاف و حجاب در شهرستان ها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: باید تلاش شود بازارچه‌های عفاف و حجاب شهرستان های تابعه استان در مرکز شهر برپا شوند تا دسترسی و تردد مردم به آنها  به آسانی صورت پذیرد.

به گفته وی؛ در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان جهت جذب اعتبار برای موضوعات فرهنگی به ویژه حوزه عفاف و حجاب و تأسیس کارخانه تولیدات عفیفانه از طریق دفتر اجتماعی استانداری خراسان جنوبی  و مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

معاون استاندار گفت: لازم است دفتر امور بانوان و خانواده استانداری پیگیری‌های لازم درخصوص تخصیص  اعتبار  جهت  راه اندازی بازارچه‌های البسه اسلامی را از طریق معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیگیری کند.

طالبی با تأکید بر این که مباحث فرهنگی و اقتصادی باید به موازات هم به پیش روند، خاطرنشان کرد: به جهت تسهیل دسترسی مردم، فرمانداران می‌توانند در راستای کمک به مناسب سازی قیمت‌های عرضه البسه اسلامی از ظرفیت نهادها ، مؤسسات و خیریه‌های حمایتی استفاده کنند.
نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور