شهردار سرایان گفت: فاضلاب کشی در این شهر ردیف اعتباری ندارد مطلبی‌پور اظهار داشت: نه تنها فاضلاب کشی در سرایان ردیف اعتباری از طرف اداره آب و فاضلاب شهری ندارد بلکه برای اجرای طرح فاضلاب کشی در این شهر مطالعاتی نیز تاکنون نشده است.
وی افزود: به دلیل نبود شبکه فاضلاب شهروندان سرایانی ۲۰ سال است که با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند.
شهردار سرایان با بیان اینکه این مشکل سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، ادامه داد: برای حفر چاه جذبی از طرف اداره آبفای شهری پی گیر هستیم تا مشکل رفع شود.
مطلبی‌پور ادامه داد: چنانچه افرادی به رهاسازی فاضلاب در معابر اقدام کنند نسبت به پلمب محل آن‌ها اقدام می شود و چنانچه پلمب شکسته شود از طریق مراجع قضائی اقدام خواهد شد.
وی تاکید کرد: با این حال بیشتر شهروندان تاکنون همکاری لازم را با شهرداری داشته‌اند و عده معدودی خاطی به رها سازی فاضلاب داخل کوچه و خیابان مشغول هستند و تا امروز هم هیچ فردی جریمه نشده است.
شهردار سرایان گفت: رها سازی فاضلاب در کوچه‌ها و معابر عمومی علاوه بر ایجاد نازیبایی و آلودگی بصری باعث انتشار بوی نامطبوع، تجمیع و تکثیر حشره و جانوران موذی، آلودگی خاک و منابع آب و آلودگی غذا توسط حشرات و انتشار گرد و خاک و در نتیجه شیوع بیماری‌های مختلف است و از طرفی دیگر جمع شدن این پساب‌ها باعث از بین رفتن آسفالت معابر می‌شود.
مطلبی‌پور تاکید کرد: هرچند برخی شهروندان فاضلاب ناشی از شست و شوی حیاط یا ظرفشویی، آشپزخانه و روشویی را به عنوان فاضلاب نمی‌شناسند، اما این موارد جزء فاضلاب بوده و رها کردن آنها در محیط می‌تواند موجب شیوع انواع بیماری‌های عفونی شود.