فرماندار زیرکوه گفت: ساختمان نگارخانه این شهرستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از تجهیز در دهه فجر امسال به بهره‌بردای می‌رسد.

محمدحسین عربشاهی روز چهارشنبه در بازدید از نگارخانه در دست احداث شهر حاجی آباد افزود: عملیات اجرایی این طرح عمرانی با زیربنای ۳۰۰ متر مربع در ۲ طبقه از سال ۹۳ آغاز شد.

وی عنوان کرد: تاکنون در اجرای این طرح ۶۱۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است که در صورت افتتاح هنرمندان شهرستان به بهترین شکل می‌توانند آثار و محصولات خود را به نمایش گذاشته و به معرفی خود و آثارشان بپردازند.

فرماندار زیرکوه گفت: اعتبار خرید تجهیزات تخصصی نگارخانه از جمله نور و صدا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ابلاغ شده که در صورت خرید این تجهیزات این طرح در دهه فجر ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: نگارخانه شهر حاجی آباد به دو منظور طراحی شده که علاوه بر سالن نمایشگاهی در طبقه دوم نیز کارگاه‌های مختلف برای برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده است.

عربشاهی اظهار داشت: این نگارخانه یکی از خواسته‌های مهم هنرمندان شهرستان زیرکوه بوده که با حمایت دولت تدبیر و امید امروز از پیشرفت بالایی برخودار است.

شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.