#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۱۳ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان به ارزش ۱۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون به فروش رسیده است.

عیسی جعفری‌ گیو   افزود: این املاک مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، ورزش و جوانان، دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد ۴۶ پرونده پس از تایید کمیته مولدسازی استان برای طرح در کارگروه مولدسازی مرکز و انجام مراحل صدور مجوز فروش به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شد که همه مجوزها صادر و برای انجام مراحل فروش به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: برای برخی مجوزها مربوط به سال گذشته به دلیل نبود شرکت متقاضی در مزایده، لیست املاک مربوطه برای فروش توسط سازمان خصوصی‌سازی به اداره کل اموال دولتی ارسال شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۷ پرونده مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی تشکیل و برای صدور مجوز فروش به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شده که همه مجوزها صادر و برای انجام مراحل فروش به دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

وی افزود: در مجموع تاکنون در خراسان جنوبی ۶۳ ملک مازاد متعلق به هشت دستگاه اجرایی شناسایی شده است.

جعفری گیو درباره نحوه هزینه‌کرد درآمد املاکی که به فروش می‌رسد گفت: هزینه فروش املاک مازاد به حساب خزانه واریز و پس از مبادله موافقت‌نامه به حساب دستگاه فروشنده واریز می‌شود.

وی اظهار داشت: املاکی که توسط دبیرخانه کمیته مولدسازی مازاد شناسایی شود در صورتی که دستگاه بهره‌بردار از فروش آن امتناع کند، موضوع در کارگروه مولدسازی استان مطرح و با نظر استاندار برای فروش یا فروش نرفتن آن اقدام می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های اصلی و کلیدی دولت است که با هدف امکان مدیریت و استفاده بهینه از منابع با اولویت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دولت و درآمدزایی از اراضی و املاک مازاد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست.

وی درباره نحوه شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در استان و اینکه فروش برخی املاک به دلیل نیاز دستگاه‌های اجرایی مورد اعتراض فعالان اجتماعی قرار گرفته است گفت: همه املاکی که مجوز آن توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر شده است، توسط دستگاه‌های اجرایی به دبیرخانه کارگروه مولدسازی معرفی شده و صورتجلسات فروش به تایید همه اعضای کارگروه استانی به ریاست استاندار رسیده و مدیران دستگاه مربوطه هم صورتجلسه را امضا کرده‌اند.