#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: رکن اصلی کار مسوولان در دولت سیزدهم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، اعتقاد قلبی و عمیق به ولایت، غدیر و امامت است.

 جواد قناعت روز شنبه در نشست راهبردی و سیاست‌گذارای بنیاد بین‌المللی غدیر در استان افزود: اگر کسی در این موضوع کارگزاری اعتقاد ضعیفی داشته یا دچار لغزش باشد در این دولت و نظام در جایگاه حکمرانی و متولی بودن بخشی از نظام مدیریتی کشور جایگاهی نخواهد داشت.

وی با اشاره به فلسفه و اهمیت غدیر، بیان کرد: موضوع غدیر و دهه ولایت هم برای شیعیان جهان اسلام و از طرفی برای دشمنان اسلام ناب و انقلاب اسلامی یک موضوع اساسی، کلیدی و بنیادی است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال با توجه به فضای جدیدی که در کشور با همراهی و همسویی سه قوه و نیروهای ارزشی و انقلابی شکل گرفته است انتظار این است که برنامه‌های انقلابی، دینی و مذهبی به شکل روتین و عادی نبوده و شاهد برنامه‌های متنوع‌تر، تازه‌تر، با نشاط‌تر و عمیق‌تر و همچنین دارای محتوا و جامع و کامل باشیم.

قناعت با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که «غدیر عیدالله الاکبر است» تصریح کرد: غدیر همان ابتدای خط همه رسالت‌های انبیای الهی است چراکه اوج رسالات انبیا و نقطه روشنایی از ابتدا تاکنون به غدیر متصل بوده است.

وی عنوان کرد: اصول حکمرانی غدیر با اصول مکتب‌ها یا مدیریت‌های امروزی در جهان متفاوت بوده زیرا اصول آن بر بنیاد حاکمیت الله گذاشته شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شالوده و اساس غدیر، آموزه‌های اسلام ناب است یادآور شد: بنابراین باید مدیرانی در تراز اسلام ناب بر مسند حکومت قرار بگیرند زیرا وقتی مدیران در تراز غدیری قرار بگیرند جای ظلم، فساد و طاغوت نخواهد بود.

وی گفت: رشد، پیشرفت و رسیدن به سعادت دنیا و آخرت همه ما یا به نوعی نجات بشریت از ظلمت و تاریکی از رخداد غدیر می‌گذرد.

قناعت افزود: غدیر یک شاخص، معیار، میزان و حرکت رو به جلو است یعنی یکی از شاخص‌ها و معیارهای اصلی مسیر رفت ما غدیر است.

وی بیان کرد: در غدیر مساله ولایت مطرح شده که اگر ملت‌ها، حکام و کارگزاران در همه کشورها این اصول را مبنای کار خود قرار دهند بسیاری از راه‌های نرفته و گره‌های موجود باز خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه جهاد و بلادهای کفر و غربی‌ها با آن مشکل دارند اینکه مبنا و بنیاد غدیر، میزان فضیلت، عدالت و آرمان‌خواهی و نفی هر نوع ظلم و تباهی است.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام (ص) چارچوب کلی و نقشه راه را برای بشریت در غدیر ترسیم کرده لذا لبیک به فرمایشات نبی مکرم اسلام تکلیف ما است.

قناعت عنوان کرد: پیام مردم ایران در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پیام تحول خواهی، عدالت خواهی، مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی و ضرورت رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری که در ایام غدیر سال قبل برگزار شد فرمود، رسیدن به چشم اندار بیانیه گام دوم انقلاب از مجرای غدیر و پیام آن می‌گذرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر در خصوص ویژگی مدیران  گفت: اگر مدیران جمهوری اسلامی این پیام را ملاک کار خود قرار دهند به مقصد نزدیک‌تر شده و مشکلات زودتر رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: خدا را به جهت نعمت ولایت و امامت شاکریم و پیمان می‌بنیدیم اصل حکمرانی که در نامه ۵۳ نهج البلاغه آمده را در گفتار، کردار، اندیشه و عمل مبنای کار قرار دهیم.

قناعت تصریح کرد: دهه ولایت امسال خاص است و انتظار داریم برنامه‌های متنوع، باشکوه، عمیق و وسیع به ویژه در بخش بصیرت افزایی در دستور کار قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: نظام سلطه به دلیل قدرت رسانه‌ای قوی که دارد هر کار می‌تواند انجام می‌دهد و تنها امید آنها اکنون فضای مجازی و رسانه‌ای است لذا باید برنامه‌های پرمحتوا و خوب داشته باشید.

وی با بیان اینکه غدیر بنیادی روشن و وحدت بخش است یادآور شد: نباید اجازه داد دشمنان کوچکترین خدشه‌ای در این زمینه ایجاد کنند لذا تمام دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد استان باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به عنوان وظیفه اداری، دینی و انقلابی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری تنگاتنگی با این بنیاد بین‌المللی غدیر داشته باشند تا شاهد برنامه‌های پرمحتوا در این دهه باشیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر تولید و چاپ محتوا در خصوص غدیر در دستور کار قرار بگیرد، افزود: فرمانداران ۱۱ گانه به ویژه مرکز استان باید نظارت و ارزیابی‌های لازم را بر برنامه داشته باشند.

قناعت بیان کرد: برخی امور خوب، ناب و اصلی مانند موضوع غدیر را می‌توان در فضای مجازی به میزان خیلی زیاد منتشر کرد و از ظرفیت فضای مجازی غافل نبود.