نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: پرستاران در ایفای نقش و مسئولیت خود با تفکر بسیجی عمل می‌کنند و تنها هدف آنان پرستاری خوب از بیماران است.

، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از پرستاران شهر بیرجند در آستانه سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار افزود: بشر ۲ نوع نیاز دارد زیرا گاهی در معنای عام تعریف حیوان، نیازهای ما غریزی است و گاهی در تعریف حقیقت انسان، خواسته و انگیزه‌های ما فطری است که هر ۲ مانند خودرو، خودکار عمل می‌کنند اما از اختیار ما خارج نیستند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مواقع اشباع خواسته‌های نفسانی براساس مشروعیت با فطرت که براساس ارزش‌ها، خواست انسان است هر ۲ با هم همسو هستند، مثل بسیاری از شما مردم که نیازهای مشروع جسمانی خود را اشباع می‌کنید براساس آنچه دین خدا تنظیم کرده و همه آن خیر، برکت و لذت است لذا غریزه و فطرت با هم همسو هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اما در بسیاری از موارد هم می‌شود که غریزه و فطرت با هم ناهمسو هستند و خواسته‌های حیوانی مطالبه‌ای دارد که خواسته‌های عقلانی و فطری با آن همسو نیست.

وی افزود: انسان با سنجش یک نوع لذت تشخیص می‌دهد که به این خواسته رسید یا نرسید، شیرین بود یا تلخ بود؛ وقتی غریزه و فطرت با هم ناهمسو هستند افراد با همدیگر متفاوتند و هر کدام یک چیز را انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه لذت پایدار برای اشباع فطرت انسانی است گفت: از بهترین عبادات و در سیر سلوک از بهترین سیر عرفانی، ترک لذت‌های نامشروع است.

وی ادامه داد: در فطرت الهی به عنوان نماد باید فطرت مادر را در نظر بگیریم که پرستار طفلی است که نمی‌تواند خواسته‌اش را مطرح کند اما رحمت الهی در قلب مادر به گونه‌ای است که علیرغم خستگی، ضعف، درد و سایر مسائل اما پرستار طفلی است که قادر نیست خواسته‌هایش را بیان کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه رحمت الهی در دل افراد اهل ایمان، فطرت، دین و در فرهنگ بسیج معنا پیدا کرده و تفاوتش با دیگران همین است گفت: دشمن حمله کرده است تا امنیت جامعه را از بین ببرد پس باید کسی با تفکر بسیجی از همه آنچه دارد دل بکند تا بتواند امنیت جامعه را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی محصول ایمان است اظهار داشت: پرستاری ممکن است شغل باشد اما منزل سیر الی الله است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خطاب به پرستاران گفت: قدر خودتان را بدانید چون پرستاری خیلی ارزشمند و نوعی ایثار است.

وی با اشاره به جانفشانی پرستاران در دوران همه‌گیری کرونا گفت: شغل پرستاران و پلیس بالاتر از هر نوع عبادت است چون به امنیت جامعه و حفظ انسان‌ها کمک می‌کنند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور