عملیات اجرایی سالن ورزشی خیرساز در نهمین روز دهه فجر با حضور معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان در شهرستان قاینات آغاز شد.

ساخت این سالن ورزشی با حضور مهین فرهادی‌زاد معاون وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان استان روز یکشنبه در روستای «نوغاب پسکوه» آغاز شد.

فرماندار قاینات در این آیین گفت: این سالن ورزشی با اعتبار ۲ میلیارد تومان و مساحت ۹۰۰ مترمربع و مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

محمد کریمی افزود: همچنین بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی آرین‌ شهر قاینات امروز آغاز شد.

وی اظهار داشت: این طرح با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به صورت مشارکتی از سوی خیرین، دهیاری، بخشداری و تجهیز توسط اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده است.

کریمی گفت: عملیات اجرایی چمن مصنوعی آرین‌شهر از سال ۱۳۹۶ با هزار و ۵۰۰ مترمربع وسعت آغاز شده و اولین زمین چمن مصنوعی در این شهر است.

وی ادامه داد: همچنین زمین چمن مصنوعی شهر اسفدن با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور معاون وزیر ورزش افتتاح شد.

آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی چند طرح ورزشی در استان از جمله پیست موتورسواری و سالن ورزشی بیماران خاص از دیگر برنامه‌های معاون وزیر ورزش و جوانان در سفر به خراسان جنوبی است.

وی در حاشیه بازدید از هنرستان تربیت بدنی خلیج فارس شهر قاین برای اهدای ۸۰ جفت کفش و تجهیزات ورزشی به این آموزشگاه قول مساعد داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۱۴ طرح عمرانی همزمان با دهه فجر در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک‌ هزار و ۴۵۹ طرح و پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

استان مرزی و کویری خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و قاین مرکز شهرستان قاینات در ۱۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.