#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مهمترین مساله‌ای که باید با تلاش دولت و مجلس حل شود، فضای مجازی است به جهت اینکه به یک قتلگاه تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز چهارشنبه در دیدار “افشار دارابی” مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور افزود: نمی‌توان از همه مردم انتظار داشت که در برابر سیاست‌های ابلیسی انگلیس و آمریکا مسایل را تحلیل کنند و حتما باید به مردم کمک کنیم.

وی گفت: در کشورهایی که ناهنجاری‌های اخلاقی وجود دارد، نیز فضای مجازی دارای قانون است و نباید در کشور اسلامی این گونه رها شود بلکه مدیریت فضای مجازی ضرورت جدی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان ۴۳ سال است که به‌صورت ترکیبی با همه گزینه‌ها به گفته خودشان با جمهوری اسلامی در جنگ هستند و سخت‌ترین آن جنگ فرهنگی است.

وی افزود: ابزار فضای مجازی که امروز جامعه بشری به‌دست آورده هم در راه خیر و هم در راه شر کاربرد دارد اما امروز در راه شر حداکثر استفاده می‌شود و ما باید جامعه خودمان را مصون کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مساله مهم دیگر تغییر مدیرانی است که باید انجام شود و این کار باید قبل از اجرای طرح بزرگ مردمی‌سازی یارانه‌ها انجام می‌شد زیرا برخی از این افراد تخریب و کار را سنگین‌تر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در انتصابات هیچ گونه دخالتی ندارم گفت: در سفر وزیر کشور هم گفتم اگر کسی به نقل از من مطلبی گفت، باور نکنید زیرا در صورت لزوم نظرم را مستقیم عنوان می‌کنم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها به این دلیل سنگین است که در حوزه اطلاع‌رسانی‌های عمومی برای تبیین مسایل کوتاهی شد زیرا این هماهنگی قوای سه‌گانه و مردم فرصتی طلایی است و در زمینه افکار عمومی رسانه‌ها که خیلی جاها مسایل غیرمفید را منتشر می‌کنند می‌توانند از این ظرفیت بهره بگیرند و به مردم آگاهی‌بخشی کنند.

وی گفت: رسانه‌ها به مردم بگویند که اگر کشور بخواهد از این وضعیت اقتصادی عبور کند نیاز به این جراحی دارد و باید همکاری مردم را هم به دنبال داشته باشد اما همکاری در گرو آگاهی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: ما آگاهی کامل به مردم نمی‌دهیم آن وقت دشمن بیرون و داخل کشور کار می‌کند که مایه تاسف است.

وی گفت: مردم ۴۳ سال در همه صحنه‌ها حضور داشتند و الان ما باید مردم را یاری کنیم تا شرایط بهتری بخصوص در حوزه اقتصاد و معیشتی برای آنان رقم بخورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به تلاش‌های رییس جمهور و دولت برای بهبود وضعیت مردم افزود: دولت سیزدهم یادآور دولت با صداقت شهید رجایی است و این موضوع را حتی مخالفان هم انکار نمی‌کنند.

وی بیان کرد: مدیران در این دولت با صداقت در میان و کنار مردم برای اسلام و انقلاب کار می‌کنند اما باید مساله زمان‌شناسی مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بعد از هدایت مردم ایران به اسلام و انقلاب آنچه در ۲ سال اخیر پیش آمد در مورد نتیجه انتخابات‌ با آن همه ناامیدی‌هایی که منعکس شد، بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: هرچند به فرموده امام راحل انقلاب معجزه بود و ما موظف به انجام وظیفه هستیم، امروز ما می‌توانیم به ما توانستیم تبدیل شده و رییس جمهور روسیه گفته بود هرکدام از مسایل و فتنه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی صورت گرفت برای براندازی یک کشور کافی بود.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: آمریکایی که ۴۰ سال قبل با یک تشر، دولت‌ها را عوض می‌کرد امروز علاوه بر مشکلات اقتصادی برای تهیه اقلام بهداشتی درمانده است؛ بلوک شرق چه شد و عاقبت صدام به کجا رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار حضور داشتند.