#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند در خصوص وضعیت بیماری کرونا گفت: وضعیت بیماری کرونا در روزهای اخیر نسبتا با ثبات شده هرچند که افزایشی را در موارد بیماری بعد از فرونشستن پیک ششم داشتیم، در حال حاضر خوشبختانه با واکسیناسیونی که انجام شده، موارد بیماری رو به افزایش نیست و تقریبا ثابت است ولی با افزایش نسبی خفیف.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) در خصوص علل افزایش نسبی خفیف بیماری بیان داشت: علل افزایش بیشتر دورهمی ها و عدم توجه به پروتکل ها است چون می دانیم با زدن واکسن هم امکان ابتلا وجود دارد ولی اتفاق خوبی که افتاده و تحقیقات نشان داده که افرادی که واکسینه نشدند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه به بیماری مبتلا می شوند و ۱۴ برابر بیشتر فوت می کنند. یعنی اگر واکسن بزنیم هم خطر ابتلا کمتر می شود و هم خطر موارد شدید و مرگ کمتر خواهد گردید همانطور که علی رغم باز شدن مدارس و ضعف در رعایت پروتکل ها هنوز افزایش چشمگیری برای بیماری نداشتیم.

دکتر ضیائی در پایان خاطر نشان کرد: توصیه ما تزریق واکسن و کامل کردن واکسیناسیون برای افرادی که نوبت دوم را زدند یا افرادی که واجد شرایط برای نوبت سوم هستند. از طرفی مدارس به صورت فعال بازگشایی شدند که خواهش ما این است علائم فرزندانتان را کنترل کنید اگر خودشان یا دوستانشان علائمی داشتند به مسئولین بهداشتی مدرسه اطلاع دهند و از حضور در مدرسه اجتناب ورزند و برای درمانشان اقدام کنند. مسئولین مدرسه تامین موارد بهداشتی از قبیل ماسک و رعایت پروتکل ها را بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت داشته باشند ان شاءلله با خبر های خوبی که از رسیدن دارو های جدید داریم و تکمیل واکسیناسیون بتوانیم این ایام را پشت سر بگذاریم و به دوران قبل از کرونا نزدیک شویم.