فرماندار نهبندان گفت: تشکیل بخش سرداران در شهرستان نهبندان به تصویب هیات دولت رسید و آرزوی ١٢ ساله مردم این منطقه محقق شد.

مجید بیکی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با پیگیری های مستمر «محمد صادق معتمدیان» در آخرین لحظات حضور در مسوولیت بعنوان استاندار خراسان جنوبی در جلسه ٢٧ مهرماه هیات دولت که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، موضوع تشکیل بخش سرداران با مرکزیت دهک (ارتقای دهستان عربخانه) مطرح و با دفاع مناسب استاندار به تصویت هیات دولت رسید.

وی افزود: تشکیل بخش سرداران با مرکزیت دهک، از درخواست های دیرینه مردم منطقه بوده که بر اساس طرح تهیه شده قبلی در دهه ۸۰ با بروزرسانی در آخرین نوبت در سال ۱۳۹۸ به وزارت کشور و دفتر تقسیمات کشوری ارسال شد و با نظر مساعد وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی در جلسه اخیر هیات دولت مطرح و با تحقق آن، با توجه به پراکندگی و وسعت شهرستان، کمک شایانی به تسریع در خدمات‌رسانی خواهد کرد.

فرماندار نهبندان گفت: در مسیر تحقق این خواسته، مجموعه استانداری خراسان جنوبی و نمایندگان مجلس در ادوار گذشته و همچنین نخعی نماینده فعلی شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیری ها و زحمات زیادی را متقبل شدند.

شهرستان نهبندان دارای ۲ بخش مرکزی و شوسف بوده که با افزودن بخش جدید به ۳ بخش مرکزی، شوسف و سرداران افزایش می‌یابد.