معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: تمامی چاه های کشاورزی استان مجهز به سامانه کنترل هوشمند از راه دور است و فرمان مدیریت بار چاه های کشاورزی از راه دور اجرا می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، محسن بخشایی در بازدید از چاه های کشاورزی بیرجند با اشاره به مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی شامل ۲ بخش چاه های کشاورزی و صنایع کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در چاه های کشاورزی اقدامات موثر و شاخصی برای کنترل و مدیریت بار انجام شده است افزود: در این راستا اگر یک مشترک کشاورزی با شرکت توزیع تفاهم نامه همکاری منعقد و در چهار ساعت پیک یک ماه مصرف نداشته باشد قبض برق ماه همکاری در تمامی ساعات شبانه روزی به صورت رایگان محاسبه می شود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: این مشوق خوبی برای بخش کشاورزی است که کمک شایانی به کشاورزان می کند و خوشبختانه تمامی چاه های کشاورزی در استان کنترل هوشمند دارند.

وی تصریح کرد: اگر مدت زمان همکاری چاه ها با شرکت برق یک ماه باشد، پاداش خوبی دریافت خواهند کرد، همچنین این اقدام برای صنایع کشاورزی نیز انجام می شود.

بخشایی گفت: در صنایع کشاورزی نیز به همان نسبت که انرژی را کاهش می دهند بهای برق تعدیل و ضرایب تخفیف لحاظ می شود زیرا به دلیل اینکه نرخ صنایع کشاورزی نسبت به کشاورزی بالاتر است تخفیفات نیز به همان نسبت بالاتر می رود.

وی با اشاره به اینکه می توانیم چاه های کشاورزی را از راه دور فرمان مدیریت بار دهیم یادآور شد: در تعرفه کشاورزی بخشی به عنوان چاه های آب شرب داریم، زیرا چاه های آب شرب نیز در طبقه بندی کشاورزی قرار می گیرند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه چاه های آب شرب زیرمجموعه وزارت نیرو هستند عملاً به صورت الزامی و اجباری باید در برنامه های مدیریت مصرف شرکت کنند.

وی افزود: در این راستا نیز چاه هایی که مخزن برای ذخیره آب دارند و می توانند چاه را در پیک بار خاموش کنند، فهرست خود را به شرکت برق اعلام و براساس مدت زمان خاموشی تخفیفات محاسبه و بر روی قبوض لحاظ می شود.

بخشایی گفت: در راستای مدیریت مصرف برق شرکت آب و فاضلاب نیز موظف است اگر مولدی دارد در زمان پیک به مدار بیاورد و در مدیریت مصرف برق، وزارت نیرو تمامی شرکت های وابسته را الزام به همکاری با شرکت های توزیع برق کرده و باید چاه هایی که سر شب نیاز نیست از مدار خارج شوند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله